Sleaford Mods - Eton Alive (2019)

Label: Extreme Eating

1. Into the Payzone (2:17)
  2. Kebab Spider (3:40)
  3. Policy Cream (3:29)
  4. O.B.C.T (4:05)
  5. When You Come Up to Me (3:43)
  6. Top It Up (2:45)
  7. Flipside (2:40)
  8. Subtraction (3:16)
  9. Firewall (3:22)
  10. Big Burt (3:20)
  11. Discourse (3:21)
  12. Negative Script (2:46)
avatar van overmars89
Muzikaal zit het niet echt bijzonder in elkaar, maar dat is te verwachten bij deze Post-Punk groep. Toch komen ze er af en toe toch mee weg; wegens hun charisma en persoonlijkheid. Uiteindelijk toch een magere voldoende.

avatar van frolunda
Misschien dat vier sterren wat hoog is maar op gezette tijden is de Hiphop/punk van de Sleaford mods gewoon ongelooflijk lekker.En ik vind het ook best knap dat het duo,ondanks hun beperkt muzikaal universum toch elke keer wat nieuwe accenten weet te leggen op de sound.
Daarnaast zorgt het platte Engelse taaltje van Jason Williamson voor een echte meerwaarde en zijn zijn teksten ook erg leuk.En dat geldt eigenlijk voor het image van de Sleaford mods en dan met name tweede man Andrew Fearn.
De opener van Eton alive is nog een beetje tam maar daarna komen er weer heerlijke en vrij minimalistische tracks voorbij als Kebab Spider,Flipside,Discourse,Subtraction en O.B.C.T . voorbij.
Dus ook nu weer een erg geslaagd album voor de jongens uit Nottingham,en al veranderd natuurlijk niet al te veel per plaat,het is en blijft een unieke band.