Peter C. Johnson - Peter C. Johnson (1978)

Label: A&M

1. Sandman (3:42)
  2. All the Good Ones Are Taken (2:44)
  3. Snowblind (5:15)
  4. Happy in Our Own World (3:49)
  5. Try a Little Kindness (2:40)
  6. Georgio's Dilemma (2:59)
  7. Valerie (3:19)
  8. Get Right Back on a Horse That Throws You (3:32)
  9. Catch a Falling Star (3:44)
ZUYLEN
Briljant album van een nogal onbekende Amerikaan. Een albums met sfeer. Snowblind< happy in our own world en Sandman zijn de beste nummers op dit album.

avatar van divart
Valerie is ook erg fraai hoor!

avatar van 40plus
Bij Muziekweb (onderdeel van de Openbare Bibliotheek) de vinylversie geleend.
Duistere maar boeiende plaat. Echt jaren 70! Sferen van menig van mijn muziekhelden hoor ik terug:
John Martyn, Laurie Anderson, Timbuk Tree (een beetje Jazzy singer/songwriters), maar ook Fleetwood Mac en Japan. Een genot om weer terug te horen. Gelijk andere oude LP's weer gaan draaien en deze digitaal vastgelegd.

avatar van potjandosie
bij het verschijnen van dit album in 1978 was ik snel verkocht. de muziek laat zich moeilijk plaatsen. inderdaad een mengelmoesje van verschillende stijlen, maar de muziek die destijds wel wat buiten de gebruikelijke kaders viel, sprak mij onmiddellijk aan. Bonnie Raitt hielp Peter C. Johnson een beetje in het zadel. zij speelt hier gitaar op nr. 4 en haar bassist uit die tijd Freebo speelt mee op 1, 3 en 7. er speelt verder een keur aan muzikanten mee. nummers als Sandman, Snowblind (hoogtepunt op dit album), Try a Little KIndness en Valerie kunnen ook 45 jaar later bij mij niet stuk. de overige nummers doen er niet veel voor onder. zijn 2e album eveneens gelijknamig is iets minder. 6 nummers van dit 1e album verschenen op de verzamelaar 1978-1981. nummers 2, 4 en 8 staan hier niet op. later raakte hij muzikaal het spoor bijster getuige albums zoals Yaka Yaka. geen idee wat hij hiermee voor ogen had.