Trumans Water - Spasm Smash XXXOXOX Ox and Ass (1993)

Label: Homestead

1. Aroma of Gina Arnold (8:18)
  2. Speeds Exceeding (3:26)
  3. Good Blood After Bad (2:44)
  4. Rations (2:21)
  5. Death to Dead Things (3:09)
  6. Sun Go Out (2:11)
  7. Bludgeon Elites & Stagger (3:51)
  8. Limbs (4:44)
  9. Athelete Who Is Suck (4:09)
  10. Top of Morning (4:41)
  11. Lo Priest (5:05)
  12. Soar Ossinaxx at Long Last (2:16)
  13. Our Doctors Think We're Blind (4:14)
  14. Finger 6 Steps Ahead of Our Minds (1:16)
  15. La Jolla My Armpit (3:58)
  16. K-Song (4:47)
  17. Mindstab Forklift (2:48)
  18. To Milktruck (4:09)
  19. Bladder Stomp: Krautrock (7:04)
  20. The Sad Skinhead (2:20)
avatar van itchy
Wat een zooitje!
Wat een lekker zooitje

Deze plaat klinkt alsof ze de meest terminale patienten uit het gesticht in een isoleercel hebben gegooid, samen met een hele berg instrumenten en speed, en ze de opdracht hebben gegeven Trout Mask Replica na te spelen. Dat lukte natuurlijk niet, want gaandeweg ontspoorde de boel gigantisch met als resultaat dit knotsgekke meesterwerkje.

Hop, 5*

avatar van Cygnus
Kijk, zulke reviews maken mij nieuwsgierig... Hij staat nu op...

avatar van Paap_Floyd
Hier ook en dit bevalt meer dan goed. Ik denk dat ik begin met een solide 4*.

avatar van Herr Meijer
Sodemieters, die heb ik een tijd niet meer gehoord! Wow, bedankt voor herinneren. Ik heb ze nog eens in Doornroosje gezien, meen ik. Poeh!

jeko
Zeker goed maar het lukt me niet om de cd in zijn geheel te draaien, met andere woorden, te lang!

avatar van sluiswachter
Destijds werd dit helemaal te gek gevonden door een criticus (van opscene meen ik) die ik erg waardeerde, maar ik was er blijkbaar gewoon nog niet klaar voor, ik hoorde er alleen een vreselijke bak vreselijk valse ongestructureerde herrie in, waarvan ik niet snapte dat er mensen waren die er voor hun plezier naar luisterden. Pas een paar maanden geleden heb ik mijn cd-tje afgestoft en maar weer eens opgezet, en nu snap ik pas waar alle commotie destijds over was. Fantastisch gecomponeerde dissonante klereherrie, enorm vernieuwend voor die tijd. OK, dat zijn bijna dezelfde elementen die ik eerst verafschuwde, maar ik ben zelf dus blijkbaar veranderd en nu dank ik het opperwezen op mijn blote knietjes dat ik dit schijfje destijds in een opwelling tweedehands heb aangeschaft. Maar ik snap wel dat sommige mensen de cd te lang vinden, het niveau zakt ook wat in tegen het eind voor mijn gevoel. Maar toch wel erg goed, alles bij elkaar genomen.

sxesven
Jezus wat een vette plaat!

avatar van freakey
Ik moet dit echt weer eens gaan luisteren.....

avatar van eightynine
Vond ik dit vanmorgen samen met Godspeed the Punchline in de brievenbus. Alle bovenstaande beschrijvingen maken mij zéér nieuwsgierig!

avatar van itchy
eightynine schreef: