The Scene - 2007 (2007)

3. Samen (4:51)
  4. Alkmaar (3:35)
  5. Rigoreus (6:03)

met Tom Barman

6. Meisje van de Dromen (2:49)
  7. Zuster (3:20)
  8. Open (5:03)
  9. Wild en Luidruchtig (5:02)
  10. Iedereen Is van de Wereld (3:48)

met Paskal Jakobsen

11. Brand (3:09)
  12. Steenworp (3:27)
Bekende nummers in een nieuw jasje, een paar echt nieuwe nummers en gastartiesten.
Ik weet het niet: dubieus gevalletje deze 'nieuwe' van The Scene. Blijkbaar wilde het solo toch niet helemaal vlotten of zo.
Opvallend dat Tom Barman wederom een nummer in het nederlands doet (hij debuteerde op het album Nacht van Henny Vrienten).

Barman heeft ook wel 's Nederlandstalig meegezongen bij Gorki (het titelnummer van Ik Ben Aanwezig).

herman schreef:

Aha, in elk geval debuteerde hij solo op Nacht als ik het goed begrepen heb, maar daar zal op dit album ook wel geen sprake van zijn (ongetwijfeld een duet met Thé Lau)

avatar van Hans Brouwer
Ik vraag me af of The Scene wel van deze wereld is . Op hun nieuwe cd (wanneer komt ie uit ; is ie al te downloaden ) laten ze op hun beste en bekendste nummer die zeeuwse knul van die vreselijke zeeuwse band meezingen. Ik durf ernstig te betwijfelen of dat toegevoegde waarde zal hebben .

Volgens mij kenden we jouw mening over die band nu wel Hans (daarbij heb je ooit beloofd er niet meer over door te zagen)!
Geloof me: iedereen weet dat Hans Brouwer geen fan is, dat hoef je echt niet meer te onderstrepen.

Dit album zal waarschijnlijk net zo iets worden als Hotel Nostalgia van de Kecks. Bij hun viel het goed uit. Ik ben daarom wel benieuwd.

avatar van Xel
Xel
oef, ik ben ook geen fan van Blöf, maar als door het meezingen van Pascal Jacobsen op deze cd wordt bijgedragen aan een breder publiek voor The Scene, ben ik voor.
Was echt een goed bandje, met prachtige meeslepende nummers. Ik zit er sterk over na te denken deze cd eens te checken.
Blauw en open zijn juweeltjes. Ben benieuwd of het nog beter is geworden in de nieuwe versies.....

aERodynamIC schreef:
Sorry, ik had me zelf even niet meer in de hand .

Ik vind het eigenlijk een beetje-jammer CD. De nieuwe versies voegen m.i. niet echt iets toe aan de originelen, die dan toch mijn voorkeur hebben. Eigenlijk vind ik de Vlaamse stemmen van Tom Barman en Sarah Bettens ook niet echt bij de stem van Thé Lau passen. Daarnaast is het ook geen spannende keuze van Scene-nummers, het meeste komt toch gewoon weer van Blauw en Open.

Maar ik ben blij dat ze weer een beetje gaan optreden, want was altijd een bewonderaar van The Scene.

nijme255@adsl
aERodynamIC schreef:

Ben het met je eens aERo.
Een dubieus schijfje van onze The.

avatar van DikkeDarm
is nooit mijn ding geweest (op blauw na dan) uiteindelijk kom ik dan toch weer bij De Dijk of Blof (wanneer ze niet te commercieel gaan worden) uit. en deze moet je zeker links laten liggen...........

DikkeDarm schreef:
Dat je op een gegeven moment weer bij De Dijk uitkomt, daar kan ik me wel iets bij voorstellen . Maar bij Bløf Erger dan Bløf bestaat niet .

avatar van Hans Brouwer
Op 20 april jl. plaatste ik een flauw bericht bij het nieuwe album van The Scene. Mijn welgemeende excuses hiervoor !

Op een andere muzieksite las ik onderstaand commentaar bij dit album "2007". Dat bericht wil ik U niet onhouden. Beschouwt U het maar als een goedmakertje mijnerzijds .

"Gedurende de jaren tachtig en negentig kende het Amsterdamse kwartet The Scene een unieke plaats in de muziekcircuits van Nederland en België. De groep wist warmbloedige rock te vermengen met de passievolle teksten van frontman Thé Lau; een eigen, staccato jargon dat hij steevast doorrookt en met rauwe emotie uitspuwde. Lau ontbond de groep in 2002 om meer de kleinkunsthoek te gaan verkennen. Vijf jaar later verschijnt echter 2007, dat voornamelijk nieuwe versies bevat van succesnummers uit hun oeuvre, zoals Blauw en Iedereen Is Van De Wereld. Lau moet het rocken gemist hebben want de groep voert deze beproefde nummers vooral los, rauw en ongepolijst uit. Meerwaarde aan sommige nieuwe versies wordt daarbij gegeven door gasten als Sarah Bettens (Blauw), Tom Barman (Rigoureus, met zachte g) en Paskal Jakobsen (Iedereen Is Van De Wereld). Jakobsen heeft er nooit een geheim van gemaakt met zijn groep Bløf te zijn geïnspireerd door The Scene. Lau zingt zijn teksten echter nog steeds het beste zelf en 2007 is dan ook vooral zijn feestje, waarop hij weer eens ouderwets en met nimmer aflatende passie kan rocken".

"2007" van The Scene is inderdaad een heel prettig album om naar te luisteren. 4****

Opvallend dat juist M.Bronkhorst en Hans Brouwer zo'n hoge beoordeling geven. Maakt mij nu wel erg nieuwsgierig.

hmm naar het scene concert in paradiso geweest (ruim 2 maanden geleden); het dak ging eraf !!!!

avatar van animalkrullie
Gewoon geweldig dat ze weer samen zijn.
De sound is helemaal terug.
Moet wel zeggen, echt vernieuwend is dit feestje niet.

avatar van Gert P
Het nummer alkmaar kan me ook niet bekoren, vindt het minder dan de originele opnames.

deric raven schreef:
Bij The Scene is het ook goed uitgevallen. Nu, twee jaar nadat "2007" is uitgekomen, heb ik deze cd regelmatig opstaan. Oude nummers in een nieuw jasje. En het klinkt allemaal voortreffelijk en fris van de lever. Aanrader dus dit album van The Scene! En nu twee jaar na de release datum ligt deze cd voor heel weinig € bij de platenboer .

avatar van Twinpeaks
Aardig remake album ,maar veel verbetering zit er niet tov de originelen.Het is wat milder allemaal ,en je kan je afvragen of nummers als Open en Geloof al niet hun definitieve versie hadden op de oorspronkelijke albums.De twee nieuwe nummers zijn aardig,maar ook niet meer dan dat.Men had een reden om weer de bühne op te gaan na de release van dit album ,maar het oogt een beetje overbodig allemaal en zo dacht het platenkopend publiek er destijds ook over . 3 sterren ,omdat de nummers op zich prima zijn ,maar de uitvoeringen achter blijven bij de originelen.Hotel Nostalgia van de Trockener Kecks was een prima voorbeeld hoe het wel kon en moest.

avatar van rkdev
Overbodig album van The Scene. De twee nieuwe nummers zijn aardig (Alkmaar) en heel goed (Meisje van de Dromen) en zijn eigenlijk de enige echte reden om deze plaat te kopen.
De remakes zijn natuurlijk niet slecht, maar voegen helemaal niks toe aan de originele versies (behalve misschien Wild en Luidruchtig). Ze klinken wel iets meer zoals de live-versies, maar geef mij maar de originele studioversies. En die samenwerkingen hadden van mij ook niet gehoeven.

avatar van spoiler
Maar het was wel een mooie herstart van The Scene, waarna nog twee prachtige CD's verschenen zijn!!