Fatal Flowers - Younger Days (2002)

Alternatieve titel: The Definitive Fatal Flowers

Label: Warner Bros.

1. Fatal Flower (3:05)
  2. Billy (3:15)
  3. Deep Inside (3:09)
  4. Good Enough (3:46)
  5. Well Baby - Part 1 & 2 (4:36)
  6. Nowhere to Lay My Head (4:45)
  7. Younger Days (3:07)
  8. Johnny D. Is Back! (3:11)
  9. Moving Target (4:38)
  10. Rock 'n Roll Star (4:46)
  11. There Were Times (6:28)
  12. How Many Years (4:16)
  13. Some Day (3:19)
  14. Better Times (3:19)
  15. She's Doin' Fine (3:11)
  16. Pleasure Ground (4:11)
  17. Speed of Life (5:22)
  18. Moving Target (2 Meter Sessie) (4:59)
  19. Tell Me That It Isn't True (2 Meter Sessie) (2:56)
  20. How Many Years (Nozems-A-Go-Go Sessie) (3:14)
  21. Funky Street [Demo] (3:25)
  22. Mmm Mmm [Demo] (3:59)
  23. 6th and Main [Demo] (3:12)
  24. Burning (Nozems-A-Go-Go Sessie) (2:02)
  25. Little Drummer Boy (2 Meter Sessie) (2:59)
  26. Halfway [Demo] (2:55)
  27. Pleasure Ground (Nozems-A-Go-Go Sessie) (3:34)
  28. Just a Girl [Demo] (3:37)
  29. Sweet Virginia [Live] (3:28)
  30. Better Times [Live] (4:15)
  31. Garden Party (Nozems-A-Go-Go Sessie) (4:33)
  32. Speed of Life [Demo] (1:48)
  33. Heroes [Live] (4:49)
uilenei
CD 1 is een mooie verzameling van songs van de door hen gemaakte albums, CD 2 had er achteraf niet bij gehoeven, voegt naar mijn smaak niets toe.

Ik heb dit album vooral om CD2 gekocht, daarop de 2 meter & Nozems A-Go-Go Sessies die ik nog ergens op een aftands cassettebandje zou moeten hebben. Ik was erg blij dat dit nog eens op CD verscheen. Naast eigen werk, mooie acoustische vertolkingen van Heroes en Garden Party

avatar van Rainmachine
Leuke verzamelaar, niet meer dan dat. Probeer de originelen te vinden, dan krijg je een beter idee waar deze band voor stond.

gekocht uit jeugdsentiment. cd1 viel me wat tegen, mijn herinneringen er aan waren beter. cd2 wel gaaf. cd1 3 sterren, cd2 4 sterren, gemiddeld 3,5 sterren.

avatar van musician
Ik vind juist cd 1 een prachtige bloemlezing uit het werk van deze geweldige Nederlandse gitaarband.

Alleen daarvoor al geef ik mijn sterren. Het rockniveau is van ongekende schoonheid, vaak lekker stevig en snel. Mooie donkere stem ook van zanger Richard Janssen. Dezelfde man die er voor zorgde dat Fatal flowers er het bijltje bij neergooide in 1990, toen hij besloot op te stappen.

Maar de nummers die hier op staan zijn stuk voor stuk prachtig en zeker van internationale kwaliteit. Tracks als Some Day, Pleasure ground. Echt mooi en dat van vaderlandse bodem.

Omdat ze relatief maar weinig platen hebben gemaakt, en het bovendien al weer even geleden is dat ze dus uit elkaar gingen, dreigt natuurlijk de vergetelheid. En dat zou echt zonde zijn. Een eenmalige reünie naar aanleiding van het verschijnen van dit album is dan echt te weinig.

Zouden ze niet misschien......Janssen is van 1961, nog niet eens 50. Daar zou in principe toch nog muziek in kunnen zitten?

avatar van Twinpeaks
Erg fijne verzamelaar ,die ik heb aangeschaft voor cd 2.En dan met name voor de Dylan cover.Ooit had ik de complete 2 meter sessies,maar die ben ik in de loop der jaren verloren.Deze band had samen met Hallo Venray een groter publiek verdiend.Prima plaat en 4 en halve ster.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Helemaal eens wat Musician hierboven schetst inzake Fatal Flowers.
In de tijd toen ze nog actief waren vond ik het maar zozo, prachtige nummers als Younger Days & Moving Target uitgezonderd.
Nu de band langzamerhand naar de achtergrond verdwenen is en ik wat meer moeite heb gedaan de albums wat beter te beluisteren moet ik concluderen dat dit een van de beste Nederlandse bands ooit is geweest.
De acoustische nummers vind ik alle eveneens de moeite waard.
Denk er toch sterk over de afzonderlijke platen eens in huis te gaan halen.

avatar van Twinpeaks
Gewoon doen,Tequila.Al zullen ze niet eenvoudig te verkrijgen zijn,maar ze zijn meer dan de moeite waard.

avatar van spoiler
Ik vond laatst "Younger days" voor 1,50 op vinyl. Nooit gedraaid!! Kippevel......zo goed!!

avatar van Twinpeaks
Ja,die mazzeltjes moet je hebben,Spoiler.Geniet ervan zou ik zeggen.

avatar van vin13
Deze band behoort tot de top van de Nederlandse bands, niet minder dan Urban Dance Squad, Finch, Cords of Bettie Serveert.
Sfeervol,rockend en af en toe de countrytouch. Sweet Virginia van de Stones is prachtig gespeeld.

avatar van nlkink
Een voorbeeldige verzamelaar. Zo zou ik er meer willen zien. Schijfje 1 bevat een bloemlezing van de debuut EP en drie albums en schijfje 2 bevat allerlei materiaal dat op een enkel nummer na niet eerder was uitgebracht. Zo had ik Tell Me That It Isn't True al op een Twee Meter Sessies CD.
Een verzamelaar voor die hard fans die het reguliere werk al hadden, maar ook een leuke introductie voor nieuwkomers.

avatar van EttaJamesBrown
Zo vond ik de slome versie van Heroes een leuke aanvulling op mijn -beperkte- verzameling.

avatar van musician
Hoewel ik de muziek en de nummers verder prima vind, toch de verwondering dat op de 33 tracks maar 7 van 9 singles die door Fatal Flowers zijn uitgebracht maar zijn terug te vinden op deze definitieve verzamelaar.
En dan ontbreken de geweldige nummers Both ends burnin en Second chance.

Een klein smetje, aangezien ik niet vermoed dat er nog een tweede verzamelaar gaat komen.
Hoewel..... gewoon een verzamelaar met de 9 singles lijkt mij een prima idee om de band weer voorzichtig terug te laten keren.