Prins Thomas - Smalltown Supersound 25 (2018)

Alternatieve titel: The Movement of the Free Spirit

1 stem

Noorwegen
Electronic
Label: Smalltown Supersound

1. Echo Troopers, Deathprod, Yoshimi, Yuichiro Fujimoto en Mats Gustafsson - Fred Astaire Session [Intro] / Orgone Donor / Soundless Cries with Their Arms in the Air / Little Sun (7:07)
  2. Bend Giske, Supersilent, Biosphere, Elektro Nova en Bruce Russell - Hole / 13.1 / Aura in the Kitchen / T03 / the Movement of the Free Spirit (The 1st Movement) (12:47)
  3. Carmen Villain en Alexander Rishaug - Safe / Time and Place (2:58)
  4. Monopot - Scena Napoletana (2:27)
  5. Continental Heart - Deart Heart (3:23)
  6. Biosphere, Deathprod, Arp, Monopot en Oneohtrix Point Never - Wyll and Purpose / Call Me Anytime [Oneohtrix Point Never Remix] / Orgone Donor / V2 Slight Return / Dronningen (7:32)
  7. Monopot, Jaga Jazzist en Todd Rundgren - Dronningen / Plym / Anything [Vocal Outtake] (4:20)
  8. Todd Rundgren - Anything [Vocal Outtake] (3:34)
  9. Stereo Lab en The High Llamas - Put Your Arms Around Me [Stereolab vs. High Llamas Remix] (4:15)
  10. 120 Days - Sleepless Nights (0:22)
  11. Carmen Villain, Continental Fruit, Mats Gustafsson en Sonic Youth - The Moon Will Always Be There / the Moon Was My Only Witness / Art 3 (Contrabass Sax) (6:16)
  12. Erik Wøllo, Alexander Rishaug, Sun Araw en Saddle Soap - Ody at Sea / Satellites / B [Sun Araw Saddle Soap Remix] (3:18)
  13. Bjørn Torske, Serena Maneesh en Sonic Youth / Mats Gustafsson - B [Sun Araw Saddle Soap Remix) / Arthur's Return [Extended Version] / Introspection / Leipziger Love Life [Ancient Mix] / Part 4 [Voice] (9:36)
  14. Wildest Dreams - Off the Lip (6:21)
  15. Christabelle en Lindstrøm - Lovesick [Four Tet Remix] (4:40)
  16. Dungen - Franks Kaktus (2:09)
  17. Idjut Boys en Bjørn Torske - One for Kenny [Bjørn Torske Remix) / One for Kenny [Idjut Version] (7:28)
  18. Dungen - Alberto Balsam (4:13)
  19. Bjørn Torske, Kjetil D. Brandsdal, The Orb en Owen Pallett - H [The Orb Remix) / Arthur / Komboloi / No Release [Owen Pallett Remix] (8:56)
  20. Diskjokke, Yoshinori Hayashi en Owen Pallett - No Release [Owen Pallett Remix] / Cold Out / Bit of Garden (6:04)
  21. Yoshinori Hayashi, Diskjokke, Meanderthals en Arp - Bit of Garden / Cold Out / Andromeda [Idjut Version] / the Past [Studio Version] / Andromeda (7:44)
  22. I:Cube - C [I:Cube Remix] (4:44)
  23. Lindstrøm - Another Station (7:11)
  24. Bjørn Torske, Dan Lissvik en Gammal Mungolian - Fuglekongen [Gammal Mungolian Mix] / Airwalk / G (11:28)
  25. Neneh Cherry en Bjørn Torske - Slow Release / K16 (2:39)
  26. Bjørn Torske - Totem Expose (0:26)
  27. Kim Hiorthøy - Door Opens Both Ways (2:04)
  28. Toy - Don't Be (2:44)
  29. Unknown Mortal Orchestra - Raakost (5:46)
  30. Bjørn Torske - The Contemporary Fix [Bjørn Torske Remix] (9:38)
  31. Matt Karmil, Biosphere, André Bratten en Gigi Masin - Morals / with Their Paddles in a Puddle / Minor Misconception / Planetarium [Gigi Masin Remix] (4:56)
  32. André Bratten, Brian Reitzell en Gigi Masin - Minor Misconception / Planetarium [Gigi Masin Remix] / Ozu Choral (5:30)
  33. Bjørn Torske, Carmen Villain en Mungolian Jetset - Planetarium [Gigi Masin Remix] / Mush in the Bush / Langt Fra Afrika (5:53)
  34. Kelly Lee Owens, Elektro Nova, Brian Reitele en Bjørn Torske - CBM / Obedience [Bjørn Torske Remix] / Phase One / Phase Two Part 3 / Honeycomb (11:53)
  35. Bendik Giske, Elektro Nova, Mungolian Jetset en Ricardo Villalobos - C [Ricardo Villalobos King Crab Remix] / Adjust / T03 / C [Ricardo Villalobos Knödel Prince Dub] / Shelton's on a Bender (8:36)
  36. Ricardo Villalobos en Max Loderbrauer - Everything Is Everything [Villalobos & Loderbauer: Vilod High Blood Pressure Mix] (3:18)
  37. Bjørn Torske - Furu (7:00)
  38. André Bratten - Pax Americana (5:34)
  39. Lars Horntveth - Kaleidoscope (0:34)
  40. Peter Brötzmann Chicago Tentet - II (3:42)
avatar van -SprayIt-
Indrukwekkend rijtje namen hier, ben er ooit aan begonnen, maar nog niet afgemaakt. Heb hem wel hoog zitten, dus gaat er vast nog van komen. Belooft veel goeds in ieder geval.

avatar van GrafGantz
Afgaande op de lengte van de tracks gok ik dat we hier te maken hebben met een ongemixte versie. Iemand die weet of dit correct is? En of er überhaupt een kortere mixversie bestaat? Op de albumhoes staat in elk geval "Mixed by Prins Thomas".

avatar van -SprayIt-
GrafGantz schreef:

Heb even mijn versie ernaast gelegd, maar het gaat hier wel degelijk om gemixte tracks.

avatar van GrafGantz
Ah, da's apart, zie zelfs een aantal tracks van boven de 10 minuten, hij neemt er dus duidelijk de tijd voor. Van een aantal andere mixes van Prins Thomas weet ik er dat er naast de daadwerkelijk mixes ook ongemixte versies zijn van 2-3 uur, dus ik ging er eigenlijk van uit dat dat hier ook zo zou zijn. Ik luister mixalbums bij voorkeur zonder onderbrekingen, dus dat gaat voor deze nog een aardige opgave worden.