Ossuarium - Living Tomb (2019)

1 stem

Label: 20 Buck Spin

1. Intro (0:36)
  2. Blaze of Bodies (4:43)
  3. Vomiting Black Death (7:09)
  4. Corrosive Hallucinations (7:27)
  5. Writhing in Emptiness (5:00)
  6. End of Life Dreams and Visions, Pt. 1 (3:55)
  7. Malicious Equivalence (4:55)
  8. End of Life Dreams and Visions, Pt. 2 (6:40)
avatar van Don Cappuccino
Blaze of Bodies

Het Amerikaanse Ossuarium zet een veelbelovend deathmetaldebuut neer met Living Tomb. De band speelt duidelijk in een stijl die bij de jaren '90 hoort, maar klinkt niet gedateerd. Waar de band vooral excelleert is het soleerwerk en de trage psychedelische doomstukken à la Disembowelment: daar komt een prachtige dromerigheid naar boven die ik zelfs met een band als Mournful Congregation associeer. De logge midtempo deathmetalstukken zijn lekker, maar vooral de drummer mag daar wel wat strakker spelen. Dat zou de soepelheid en vooral de ''headbangbaarheid'' van de riffs een stuk hoger maken. Ook heeft de band nog geen echte memorabele songs. Die potentie zit er overduidelijk allemaal in.