Peter C. Johnson - Peter C. Johnson (1980)

Label: CBS

1. Kaboom! (2:55)
  2. I Can't Paint for You (2:41)
  3. 9:00 (2:57)
  4. College Girl (Polaroid Love (3:46)
  5. Laced with You (3:50)
  6. Jezebel (4:05)
  7. Pale Blue Eyes (3:30)
  8. Ploughing My Way Through You (3:35)
  9. Goodbye Dear Friend (3:24)
avatar van divart
Tweede plaat van Peter C. Johnson. Vanwege zijn succes in met name Nederland enkel in Europa uitgebracht.
Iets minder goed dan zijn debuut. Hierna zou het 20 jaar duren voor hij weer iets nieuws zou uitbrengen. Het grootste gedeelte van die 20 jaar bracht hij in afkickcentra door.

Ik ben al een tijdje op zoek naar deze cd, m.n. het nummer 'goodbye dear friend'. Staat ook op 'Yaka Yaka', maar ik zoek echt de originele versie. Wie oh wie weet waar deze te bestellen is?

avatar van 40plus
Album wat ik toen al prettig vond. Zo juist weer de cassette waarop ik dit album opgenomen heb terug gevonden. Jeugdsentiment!

avatar van potjandosie
vind deze ook iets minder goed dan zijn debuut, maar zeker de moeite van het beluisteren waard. de prijsnummers op dit album zijn 2. I Can"t Paint For You 3. 9:00 o' clock en 7. Pale Blue Eyes (cover Lou Reed) uitgezonderd de nummers 4, 5 en 8 staan alle overige nummers op de verzamelaar "Peter C. Johnson 1978-1981" waar in de liner notes staat "The masters of these songs are spread around in various vaults. Companies have merged and ceased to exist. Rather than trying to hunt them down, I've assembled this collection from old tapes, vinyl transfers and cassetttes. It"s really about the music anyway" (tekst van PCJ). dit album en het 1e album uit 1978 zijn individueel op cd niet leverbaar. wellicht kan de liefhebber met een beetje geluk de verzamelaar nog ergens scoren, maar sluit niet uit dat ook deze een "collector's item" is geworden.