Vltimas - Something Wicked Marches In (2019)

Label: Season of Mist

1. Something Wicked Marches In (4:28)
  2. Praevalidus (3:39)
  3. Total Destroy! (2:57)
  4. Monolilith (5:25)
  5. Truth and Consequence (3:42)
  6. Last Ones Alive Win Nothing (5:29)
  7. Everlasting (3:40)
  8. Diabolus Est Sanguis (3:27)
  9. Marching On (5:34)
avatar van Flat Earth
De eerste vrijgegeven nummers klinken veelbelovend !! De muziek dan, het krampachtige gekerm van de heer Vincent niet.

Wat een moddervet gitaarwerk. Heerlijk tussen black en death in! Geweldige productie ook

Jaaa, the Voice of Death Metal is terug, en hoe!
Trey Azagtoth zou willen dat ie nog zulke goede nummers kon schrijven.
Verplichte aanschaf voor death metal liefhebbers.

avatar van Edwynn
Dit album is een beetje ondergeschoven hier. En ik moet bekennen dat het mij aanvankelijk ook ontging. Op andere (metal) fora eindigde Vltimas in diverse jaarlijsten. Het betreft een traditionele mix van death en blackmetal dat vrij regelmatig de midtempo regionen opzoekt.

Allemaal gedaan door David Vincent (Morbid Angel), Blasphemer (Mayhem) en Flo Mounier (Cryptopsy). Dat noemen ze een supergroep maar het enige herkenbare is de karakteristieke grom van David Vincent. Die klinkt wel weer eens gewoon zoals in jaren negentig.

Verder zijn er weinig fratsen te bespeuren. Ook Mounier houdt de boel eenvoudig en retestrak. Bij vlagen is het lekker bezwerend. Opzienbarend wordt het nergens. Something Wicked This Way Comes beukt eigenlijk gewoon lekker weg.

avatar van HammerHead
Edwynn schreef:

Serieus? Het gitaarwerk is wat mij betreft anders zeer herkenbaar, komt zo van Grand Declaration of War afgelopen. Prima album verder met als achilleshiel het gebrek aan vernieuwende elementen en afwisseling. Ik heb daardoor het gevoel dat de plaat met slechts 38 minuten toch net iets te lang is.

avatar van Edwynn
Ik vind dit tamelijk standaard in vergelijking met Grand Declaration.. Wel erg goed. Maar niet beter dan andere extreme metallers.

avatar van HammerHead
Dat het standaard is ben ik het zeker mee eens. Alleen het is wel zeer herkenbaar wat mij betreft. Bij de eerste 30 seconden van de opener moest ik toch echt even kijken of ik niet per ongeluk een Mayhem plaat had opgezet.

Arvadevo
Dit vind ik toch wel het beste album van 2019. Ik heb ze live gezien in Leiden bij Gebr. De Nobel. Daar werd elk nummer van het album en nog een cover ( Ik weet even niet meer welke) gespeeld. We werden weggeblazen! Wat een optreden!

Lekker album