The Ramsey Lewis Trio - Sound of Christmas (1961)

Jazz
Label: Argo

1. Merry Christmas Baby (4:00)
  2. Winter Wonderland (2:07)
  3. Santa Claus Is Coming to Town (2:20)
  4. Christmas Blues (2:48)
  5. Here Comes Santa Claus (2:38)
  6. The Sound of Christmas (2:17)
  7. The Christmas Song (3:13)
  8. God Rest Ye Merry Gentlemen (3:15)
  9. Sleigh Ride (2:55)
  10. What Are You Doing New Year's Eve (3:26)
Sound of Christmas van The Ramsey Lewis Trio zie ik wel eens voorbij komen in lijstjes absolute kerstklassiekers. Het is geen Phil Spector of Vince Guaraldi Trio wat mij betreft. Dat zijn echt torenhoge klassiekers, maar het is zeker wel een prima jazz-kerstplaat.

Inmiddels heb ik dit album op vinyl als onderdeel van de box Verve Wishes You a Swinging Christmas.

Samen met Ella Fitzgerald met Ella Wishes You a Swinging Christmas, Kenny Burrell met Have Yourself a Soulful Little Christmas en Jimmy Smith's Christmas '64 voltooit Ramsey Lewis deze box. Alle vier de albums in het originele artwork gestoken, waardoor het extra genieten is.

Inmiddels een album dat ik meerdere keren draai in deze tijd en waar de verveling totaal niet toeslaat.