Xiu Xiu - Girl with Basket of Fruit (2019)

Rock / Electronic
Label: Polyvinyl

1. Girl with Basket of Fruit (4:16)
  2. It Comes Out as a Joke (3:01)
  3. Amargi Ve Moo (4:51)
  4. Ice Cream Truck (2:37)
  5. Pumpkin Attack on Mommy and Daddy (5:00)
  6. The Wrong Thing (4:54)
  7. Mary Turner Mary Turner (3:48)
  8. Scisssssssors (4:27)
  9. Normal Love (3:38)
Scisssss(hoeveel s-en?)ors vind ik echt zalig. Perfecte nightmare-song.

avatar van galleryplay
Zalig? Pfoe..zelfs binnen het niet bepaald zoetsappige oeuvre van Jamie is dit nummer behoorlijk ontoegankelijk te noemen. Het andere vrijgegeven nummer 'Pumpkin attack' is al even zware kost.
Bij vlagen is Xiu Xiu briljant maar deze 2 nummers bieden weinig perspectief voor de rest van de plaat.

Ik vond Pumpkin Attack eigenlijk meteen geweldig, misschien wordt het wel minder als het verrassingseffect is uitgewerkt. Ben wel benieuwd naar deze plaat.

avatar van itchy
Heavy shit weer hoor. Leuk dat Xiu Xiu geen enkele behoefte heeft milder en toegankelijker te worden met de jaren. Integendeel... Behoorlijk industrieel/ritualisrisch allemaal, met tribale ritmes, gechant en belletjes. Dit gevoel wordt nog versterkt met de bizarre clips. Weet nog niet of ik het echt goed vind, in elk geval fascinerend. Eerste nummer komt trouwens binnen als een bulldozer!

avatar van E-Clect-Eddy
Huh! het klinkt meer als een campy Art Rock.. hebben ze iets te veel naar Frank Zappa geluisterd