Jim Sullivan - Jim Sullivan (1972)

Folk / Rock
Label: Playboy

1. Don't Let It Throw You (3:11)
  2. Sonny Jim (3:07)
  3. Tea Leaves (3:15)
  4. Biblical Boogie (True He's Gone) (3:35)
  5. Lonesome Picker (3:05)
  6. Sandman (2:31)
  7. Tom Cat (3:07)
  8. You Show Me the Way to Go (3:30)
  9. Amos (4:30)
  10. I'll Be Here (2:23)
  11. Plain to See (4:07)
avatar van nlkink
En eindelijk staat ook het tweede album op MM, met dank aan bone machine. Ik heb het album beluisterd nadat ik Sullivan's debuutalbum had gehoord en over de man gelezen. Op Discogs stond dit album ook nog vermeld en ik uut nieuwsgierigheid meteen maar opgezocht en vond een 'full album' op Youtube.
Het album borduurt voort op de folkstijl die Sullivan al hanteerde, maar op dit album klinkt het allemaal wat meer sober dan het debuutalbum waar Sullivan ondersteund werd door The Wrecking Crew. Dat album heeft iets magisch wat op Jim Sullivan ontbreekt. Dat maakt het nog geen slecht album. De composities zijn goed, de productie is gewoon heel eenvoudig gehouden. Misschien was het budget beperkt. Jammer dat het hier verder bij is gebleven.

avatar van Joshua68
Sinds twee weken via Spotify te beluisteren!

avatar van nlkink
En het Light In The Attic label heeft zich over dit album ontfermd. Het album komt uit op zowel vinyl als CD.

avatar van nlkink
Sinds gisteren in huis en één keer beluisterd. Hier had men kennelijk de beschikking over de mastertapes want het klinkt voortreffelijk. Op basis van de Youtube versie kwam ik niet verder dan een 3,5 waardering, maar de CD versie laat zoveel mooisxen meer details horen dat er sowieso een 4 in zit.

avatar van AbleMable
Mooi album denk ook dat ik hem mooier vind dan UFO.
Een waar groeidiamantje dit.. Ik vind de productie en arrangementen wat aangenamer dan op UFO, wat zeker ook geen slechte plaat is.
Ook zijn versie van Lonesome Picker van John Stewart mag er wezen en misschien wel mooier dan het origineel.