American Football - American Football (2019)

Alternatieve titel: LP3

Label: Polyvinyl

1. Silhouettes (7:21)
  2. Every Wave to Ever Rise (5:54)

met Elizabeth Powell

3. Uncomfortably Numb (4:10)

met Hayley Williams

4. Heir Apparent (5:53)
  5. Doom in Full Bloom (7:48)
  6. I Can't Feel You (4:47)

met Rachel Goswell

7. Mine to Miss (5:23)
  8. Life Support (5:57)
coldwarkids
Weer mooi hoor, Uncomfortably Numb vooral!

avatar van Poles Apart
Verrassende titel wel, dit keer.

avatar van Don Cappuccino
Album is via NPR volledig te beluisteren: American Football (LP3)

avatar van Dikkop
5 Stemmen?
Waar zijn al de emo's?

Aangezien ik een gigantische sadboy ben vind ik dit natuurlijk terug goed.
Ze hebben de aandacht terug meer gelegd op het instrumentale.
De onconventioneel gestemde gitaren liggen terug op de voorgrond.
Er is meer tijd genomen om de nummers te laten opbouwen, waardoor er ietsje richting post-rock wordt gegaan. Het is iets dromeriger dan anders en er is meer detail voor extra instrumentatie zoals glockenspiel en piano. Er is zelfs iets dat lijkt op een koortje te horen op Heir Apparent.
De vorige 2 albums van de band associeer ik met de herfst.
Dit is de eerste keer dat americ anfootball beter bij de winter past.
Het is Lente dus album 4 mag er dringend beginnen aankomen.

avatar van Mausie
Groot verschil in populariteit bij deze band tussen RYM en MuMe. Ik heb even vluchtig de singles geluisterd en mijn interesse is gewekt. Klinkt als een erg fijne mix van stijlen (midwest emo, dreampop, post-rock en math rock zijn de tags op RYM). Deze gaat in de playlist!

avatar van Poles Apart
Mausie schreef:
Groot verschil in populariteit bij deze band tussen RYM en MuMe.

Is wel vaker het geval, met diverse bands/artiesten, dan wel specifieke albums.

Deze morgen maar eens beluisteren.

avatar van dix
dix
Poles Apart schreef:
Verrassende titel wel, dit keer.

Maar hoe gaat de opvolger heten?
Peter Gabriel doet een suggestie.

avatar van Mausie
Ik begin met 4*, maar zie het wel meer worden. Laatste 2 nummers zijn wat gewoontjes, maar de rest vind ik geweldig. De nummers met gastbijdragen zijn tot nu toe favoriet. Verbazingwekkend dat I Can't Feel You met de zangeres van Slowdive nog niet is benoemd. Spannende intro en dan komen die drums erin en weg zijn we. Lekker dromerig ook, net zoals de rest van de plaat.

avatar van itchy
Kabbeldekabbel...Nee, dit is nooit mijn band geweest. Waterige en keurige muziek die ver binnen de lijntjes blijft. Op deze plaat loopt het helemaal de spuigaten uit: continu hetzelfde tempo, dezelfde zang en dezelfde tingeltangelgitaartjes. Het saaie optreden een paar jaar geleden op Best Kept Secret hielp ook niet bepaald mee.
Owls vind ik vele malen spannender dus beter!