Lambchop - This (Is What I Wanted to Tell You) (2019)

Roots
Label: City Slang

1. The New Isn't So You Anymore (5:18)
  2. Crosswords, or What This Says About You (6:46)
  3. Everything for You (3:55)
  4. The Lasting Last of You (6:08)
  5. The Air Is Heavy and I Should Be Listening to You (7:40)
  6. The December-ish You (6:19)
  7. This Is What I Wanted to Tell You (6:45)
  8. Flower (2:38)

avatar van dix
dix
coldwarkids schreef:
Alweer?

avatar van Poles Apart
Word er zo onderhand krankjorem van. Vocoders, autotune... Ze zouden exclusief aan Cher verbonden moeten zijn.

Kijk er desalwelteplus naar uit, want het blijft Lambchop natuurlijk.

coldwarkids
Jaja nou weten we het wel..

avatar van Masimo
Enigszins off-topic: weet iemand of Lambchop live ook autotune/stemvervormer toepast?

avatar van Lura
coldwarkids schreef:

Lura schreef:

avatar van wexxel99
Wat een troep weer. Godver ik word zo chagrijnig van die Kurt.

avatar van tumkie
buiten de spuuglelijke hoes, autotune en vocoders op zoek naar een pluspunt op dit album

avatar van brt
brt
Wat jammer aan die vocoders en al die elektronica is, is dat het de liedjes zo eenvormig en vlak maakt. Dat warme organische geluid van hun eerdere albums zit daardoor wat verder verstopt. Het ís er nog wel, maar je moet er wat meer doorheen luisteren. Na 2 a 3 luisterbeurten vind ik dit album wel al wat beter te pruimen dan Flotus, maar het is wel doorbijten om tot de kern van de liedjes (en daarmee de teksten en emoties) door te dringen. Terwijl de man zo'n mooie stem heeft, zonde om die te verbergen.

avatar van Bartjeking
Ik ben helaas ook afgehaakt, ondanks toch wat goeie recensies hier en daar. Misschien later dit jaar nog eens proberen, maar ik hoor de beste man ook liever puur natuur.

avatar van frolunda
Ook totaal geen liefhebber van dit soort elektronische zanggeluid en van de overige muzikale invulling werd ik tevens niet echt enthousiast.Maar na een aantal draaibeurten vind ik hem sowieso iets sterker dan voorganger FLOTUS en ben ik er achter gekomen dat ik This (Is What I Wanted to Tell You) een stuk beter verteer als ik een kater heb (afgelopen weekend) of als ik ziek ben (zoals nu,beide staan overigens totaal los van elkaar).De nieuwe Lambchop zorgt dan voor een ontspannen gevoel en drukt de dagelijkse rampspoed wat naar de achtergrond.Vooral Crosswords, or What This Says About You en The Air Is Heavy and I Should Be Listening to You doen het wat dat betreft erg goed.
Niet dat ik deze combinatie van Roots/folk en elektronica nu direct goed vind maar ik begin This (Is What I Wanted to Tell You) toch steeds wat meer te waarderen en vind ook de speelduur precies goed.
Voorlopig dan maar drie sterren/ruim voldoende en af en toe eens op de draaitafel,maar niet te veel hoop ik.

avatar van Omsk
De hoes geeft ons wel de eerste foto van Kurt Wagner zonder pet, geloof ik.

Die blijft niet zitten in liggende houding.

avatar van dix
dix
En die bril wel?

Die wel.

avatar van Slowgaze
deric raven schreef:
Die blijft niet zitten in liggende houding.

Echt wel. Je achterhoofd drukt de pet grotendeels op z'n plek, waardoor die blijft zitten. Maar dat terzijde.

avatar van deek
Masimo schreef:

Ja, helaas wel, gisteren in Nijmegen wezen kijken cq luisteren, Doornroosje, gehele set tot aan de ‘pauze’ was met stemvervormer, waren ook alleen maar de nummers van z’n nieuwe plaat. Voor mij had dat niet gehoeven, houd er helemaal niet van, en voegt ook weinig toe, 1 nummer vind ik niet erg, maar na een nummer of 5 begint het te vervelen. na de pauze speelde die nog wat ouder werk, en zong die weer normaal, beviel mij een stuk beter..