John Mayall - Nobody Told Me (2019)

Blues
Label: Forty Below

1. What Have I Done Wrong (3:55)

met Joe Bonamassa

2. The Moon Is Full (4:54)

met Larry McCray

3. Evil and Here to Stay (4:48)

met Alex Lifeson

4. That's What Love Will Make You Do (3:54)

met Todd Rundgren

5. Distant Lonesome Train (4:33)

met Carolyn Wonderland

6. Delta Hurricane (4:58)

met Joe Bonamassa

7. The Hurt Inside (5:36)

met Larry McCray

8. It's So Tough (4:19)

met Steven Van Zandt

9. Like It Like You Do (3:46)

met Carolyn Wonderland

10. Nobody Told Me (7:22)

met Carolyn Wonderland

Er zit logischerwijs flink wat sleet op de normaal wat hogere stem van John Mayall. Hij klinkt wat rauwer, ouder natuurlijk. En dat is helemaal niet verkeerd in het geval van de blues. Daarnaast heeft dit album door allerlei gastmuzikanten wat extra's. Het zit muzikaal toch prima in elkaar en ook de produktie klinkt uitstekend. Ook zijn de meeste songs (erg) goed, met weinig fillers. Eigenlijk is heel kant A van de LP prima, maar ook ook kant B is goed. Het levert zo op zijn ouwe dag John Mayall toch weer eens een prima plaat op.

Echt een sterk album, kan niet wachten om hem volgende maand in Amsterdam te zien.