Freddie King - Let's Hide Away and Dance Away (1961)

Blues

10. In the Open (3:11)
  11. Out Front (2:40)
  12. Swooshy (2:19)
avatar van Droombolus
Kiek 'ns an ! De hoes waardoor Eric Clapton ook een Gibson Les Paul wou hebben en genoegen moest nemen met een ouwe sunburst uit 59 in plaats van zo'n mooie gold-top waar Freddie mee staat te pronken ......

Dit album wordt echt heel erg ondergewaardeerd hier op musicmeter. Dit is echt een geweldig album met heel goed melodieus gitaarspel.

Stijn_Slayer
Hè, zie ik dat nu goed? Maar 6 stemmen?

Sjongejonge... zijn hier dan helemaal geen bluesliefhebbers te vinden? Dit is een geweldig album van een geweldige artiest.

Waarschijnlijk zal Hide Away bij velen wel bekend zijn, die is door bijna elke bluesartiest gecoverd.

avatar van Metalhead99
Hide Away is inderdaad een klassieker die je vaker voorbij hoort komen. Inderdaad maar weinig stemmen hier op mume. Inmiddels is het inclusief mijn stem wel gestegen naar 13 stemmen, maar dat is nog een klein aantal voor deze Blues klassieker.

avatar van spinout
Een geheel instrumentaal album, wat gelijk de makke is. Freddie kan echt wel zingen, maar houdt hier helaas zijn mond dicht. Deze is samen met het betere Freddie King Sings op één ceedee verschenen.

avatar van HugovdBos
Blijft toch heerlijk dat ruwe gitaargeluid van Freddie. Ondanks dat het een instrumentaal album is, of misschien wel juist daarom, kan het met de beste bluesalbums mee uit zijn tijd. Met zijn progressieve speelstijl heeft hij toch wel een stempel weten te drukken op de muziekontwikkeling van de blues. Door het intensieve toeren heeft hij het jammer genoeg niet lang weten vol te houden. Te weinig aandacht hier op MuMe voor deze muzikale held.

avatar van jorro
Fijn album. Niet virtuoos wat mij betreft, maar wel degelijk. ik kende de man niet, maar dankzij een 5e positie in de 100 Greatest Albums of 1961 nu dus wel. Vibd die 5e plaats wel wat overgewaardeerd.
Ik houd het op 3,5*. Jammer dat de zang ontbreekt maar wel een klasse gitarist.