Triggerfinger - TF20 (2019)

1 stem

38. Colossus [Slow Version]
  39. Need You Tonight
  40. Colossus [Wild Version]
avatar van Julian McArthur
ze hebben één echte hit, en die staat er niet op.

avatar van CWTAB
Geen best of maar eerder een overzicht van livenummers door de jaren heen, feitelijk Faders Up 3

Is dit de echte tracklist? 31 Nummers voor 4 vinylplaten/3 cd's is een beetje povertjes.

De band stelde dat ze jaren van live registraties hebben doorgespit, toch mis er behoorlijk wat materiaal, pakweg: Only Girl in The World, Can't Rely On You & Get Free (live @ Giel Bielen), Travellin' Band bij Radio 1 enzo...

Benieuwd wat de verschillen zijn met 2x Short Term Memory Loss/Love Lost, hopelijk niet dezelfde versies als diegene die op Faders Up 2 staan.

Godzijdank dat I Follow Rivers hier niet op staan, uitstekend uitgevoerde cover maar totaal niet representatief voor de output van Triggerfinger (ik zou graag eens weten hoeveel mensen er al live helemaal vooraan het podium staan de te wachten op dit nummer en dan droogjes On My Knees als opener in de maag gesplitst krijgen).

Geduld hebben tot m'n box in de bus arriveert, hopelijk geen spijt van de stevig investering hierin (naast 4x vinyl, 3 cd's ook een 60 pagina tellend fotoboek)

avatar van pjh1967
Man Down is wel erg lekker!

Triggerfinger - Man Down

avatar van CWTAB
Tracklist klopt inderdaad niet, in totaal 40 nummers (nog niet bijster veel maar soit)

Disc 1: Best (20 reguliere studio nummers)
Disc 2: Best Of Live (9 nummers)
Disc 3: Vault (11 nummers)

avatar van CWTAB
Disc 1: 4 nummers per album (geen grote verrassingen)

Disc 2: 11, 22, 26 & 28 live In Vorst Nationaal 2014 (uitgebracht als download only). 23, 25 & 27 live Pinkpop 2018 en 24 & 29 live AB 2018, waarbij 9 een Iggy Pop cover is.

Disc 3: 30 is de bekende live Rihanna/Led Zeppelin cover (eindelijk uitgebracht), 31 is een Randy Newman cover, 32 is een Chaka Khan cover live Bij Giel, 33 is live bij de Koningin Elizabeth Wedstrijd, 34 is een live Duffy cover feat Selah Sue, 35-38 & 40 zijn "rerecordings" van "ouder" materiaal met gitarist Geoffrey Burton die nu blijkbaar permanent toegetreden is bij Triggerfinger. 39 is een INXS cover met de nieuwe line up..

De box zelfs is zeer mooi vormgegeven maar qua inhoud stelt het mij enigsins teleur: 1 cd met het beste, 1 cd met 9 live nummers waarvan 1 cover en een vault cd met 5 nummers uit de kluizen en 5 (slechte) "nieuwe" versies van reeds gekende nummers (denk aan een veel "smoother" geluid zonder de weerhaken en de elektrische drum die ze live ook durven gebruiken).

Gemiste kans voor de fans, maar misschien dat ze hiermee nieuwe zieltjes kunnen winnen... wel duur geworden, nu overal aan minstens 110/120 euro, terwijl dat er in december een periode was dat het "slechts" 99 euro was met 3 euro verzendingskosten (dat dan wel weer een koopje is)

avatar van repelstefan
Disc 3 staat sinds vandaag onder de noemer 'TF20 - The Vault' op Spotify.