Danny Vera - Pompadour Hippie (2019)

Alternatieve titel: Pressure Makes Diamonds 2

Roots
Label: Excelsior

1. Oblivious Desire (3:58)
  2. Pompadour Hippie (3:43)
  3. Pressure Makes Diamonds (3:30)
  4. Roller Coaster (4:30)
  5. Every Time (3:56)
  6. Born Again (3:15)
avatar van E-Clect-Eddy
Apart, er is een gebundelde release verschenen op Spotify van Pressure Makes Diamonds deel 1 en 2.

Na de eerste beluistering bevalt deel 2 me net iets meer dan deel 1, meer ingetogen.

avatar van Rumour
Vandaag Roller Coaster gehoord op de radio (Q Music), mooi nummer!

avatar van Zwaagje
Dat nummer dwingt mij om de rest ook een kans te geven.

avatar van Zwaagje
E-Clect-Eddy schreef:

Herkenbaar; ik vind de rustigere EP beter te pruimen. Het zit voor mij wel op het randje.; het is mierzoete country. Wel mooi gemaakt.
Roller coaster is bloedmooi; zelfs de tekst is mooi en lief.

avatar van E-Clect-Eddy
De afgelopen maanden vooral deel 2 geluisterd...

Danny is vooral sterk (of sterker in) het coveren van anderen, zijn eigen nummers zijn i.v.m. het gebruikte Engels minder sterk, ook al zitten ze muzikaal prima in elkaar en zingt Danny het prachtig.

Dat mierzoete hoor ik niet zo, vind vooral dat hij erg lekker melancholiek klinkt.

En live is hij gewoon een podiumbeest van wat ik herinner van het enige (Melkweg) concert waar ik bij was, enkele jaren terug.