Tedeschi Trucks Band - Signs (2019)

Roots / Rock
Label: Fantasy

1. Signs, High Times (3:51)
  2. I’m Gonna Be There (5:48)
  3. When Will I Begin (4:17)
  4. Walk Through This Life (4:46)
  5. Strengthen What Remains (2:36)
  6. Still Your Mind (4:57)
  7. Hard Case (3:22)
  8. Shame (4:55)
  9. All the World (3:21)
  10. They Don’t Shine (3:33)
  11. The Ending (5:00)
avatar van blaauwtje
Luisterend naar deze nieuwe worp van ttb, werd ik overvallen door het nieuws van het overlijden van Kofi Burbridge, toetsenist en fluitist van deze voorteffelijke band.

Kofi Burbridge gaf met zijn fabuleuze spel op de keyboards en op de fluit een bijzondere draai aan het soul,funk,jazz en rock geluid van ttb, na het op stappen van bassist Tim Lefebvre opnieuw een forse dreun voor dit muzikanten echtpaar.

Heb net de plaat voor de derde Keer opgezet, net als zijn voorgangers valt ie goed bij mij in de smaak, weliswaar weinig verassend maar altijd van een constant hoog niveau, verheug me op 4 april in Eindhoven, alhoewel het toch anders zal zijn zonder de getalenteerde Kofi Burbridge.(rip)Alhoewel het wel bekend was dat Kofi deze Tour, die vandaag in Washington dc start, niet van de partij was en zal worden vervangen door Gabe Dixon(supertramp).

avatar van E-Clect-Eddy
Dit album kreeg vorige week al aandacht van NPR first listen maar omdat de hieraan gekoppelde genres me minder boeien, niet naar geluisterd. Is inderdaad een treurig verhaal wat ik las op NPR.

Maar die Kofi Burbridge is dus overleden op de dag dat dit album uitkwam, wel erg toevallig... een Bowie-tje?

avatar van blaauwtje
een Bowie-tje?

Lijkt me niet, terugslag van een hartoperatie in 2017.

avatar van Zwaagje
Aan de eerste luisterbeurt begonnen; héérlijk zo'n vakantieweekje. Voorgaande albums van de band waardeer ik, maar luister er niet veel meer naar. Kwestie van smaak, maar ook het geforceerde grote band geluid staat me wat tegen; iedere muzikant moet aan de beurt komen en dat zijn er te veel.
Wat ik nu hoor lijkt voor mij een vooruitgang. Fijne opener en daarna weer gas terug met een mooie ballad. Stem volgt.