Future - The WIZRD (2019)

Alternatieve titel: Future Hndrxx Presents: The WIZRD

Label: Epic

1. Never Stop (4:51)
  2. Jumpin on a Jet (2:17)
  3. Rocket Ship (1:56)
  4. Temptation (2:47)
  5. Crushed Up (2:29)
  6. F&N (3:09)
  7. Call the Coroner (2:11)
  8. Talk Shit Like a Preacher (2:12)
  9. Promise U That (3:25)
  10. Stick to the Models (3:16)
  11. Overdose (1:55)
  12. Krazy but True (3:05)
  13. Servin Killa Kam (3:06)
  14. Baptiize (3:38)
  15. Unicorn Purp (4:06)

met Young Thug en Gunna

16. Goin Dummi (2:41)
  17. First Off (3:48)

met Travis Scott

18. Faceshot (2:55)
  19. Ain't Coming Back (3:39)
  20. Tricks on Me (4:22)
avatar van Yestsida
Future gaat verder waar hij gebleven was.

Na de piek dat hij bereikt heeft met DS2 is het per project toch stilletjes bergaf aan het gaan met zijn kwaliteit. The Wizrd kampt met exact hetzelfde probleem als FUTURE en HNDRXX: het klinkt allemaal identiek en vrij 13 in een dozijn.

Eenmaal deze LP opstaat knalt het lekker weg en is het genieten van Future's gemompel. Geen enkele track skip ik en met een gemiddelde van pakweg 2:30 minuten per track zijn we al vlug beland op de volgende in de rij.
Mumble rap is niet geheel voor mij weggelegd, maar Future lijkt me toch het summum dat het subgenre te bieden heeft.

The Wizrd is een tof album dat de nodige replay value mist. Jammer genoeg ontbreken ook uitschieters die de vorige projecten wel hadden. Denk maar aan een T-Shirt, Move That Dope, Lil' Haiti Baby, Low Life en DS2 als geheel.

Zou er niets op tegen hebben dat Future even een hiaat neemt. De zondvloed van materiaal kan ook niet bevorderlijk zijn voor de artistieke creativiteit.