LCD Soundsystem - Electric Lady Sessions (2019)

Dance / Rock
Label: DFA

1. Seconds (5:09)
  2. American Dream (6:03)
  3. You Wanted a Hit (7:54)
  4. Get Innocuous (6:17)
  5. Call the Police (6:40)
  6. I Used To (4:39)
  7. Tonite (5:44)
  8. Home (6:03)
  9. I Want Your Love (4:16)
  10. Emotional Haircut (5:15)
  11. Oh Baby (6:10)
  12. (We Don't Need This) Fascist Groove Thang (4:05)
avatar van Voorprogramma!
Kijk hier erg naar uit, sowieso een toffe setlist.

Volgens mij komt deze plaat alleen uit op Vinyl en is deze te krijgen via Amazon en DFA site.

avatar van Voorprogramma!
Gelukkig, Vinyl versie wordt ook in Nederland verkocht..

Ha leuk mijn heaven 17 all Time favoriet We Don't Need This) Fascist Groove Thang

avatar van Frenz
Laaiende recensie op pitchfork

Mooie opener, daarna even twijfelen waarin American Dream nu zo verschilt van het album, maar dan neemt het 'live gevoel' het over en trekt je dat het vloeibaar kristallen raam door om in verwondering de band in de studio te zien spelen.

I Want Your Love is aardig, maar niet meer dan dat, ik mis "how do you sleep" op de setlist, had er prachtig tussen gepast.

Op voorhand wat losse nummers gehoord en eigenlijk werd ik daar niet echt enthousiast van. Het hele album daarentegen wel. Ok, de tracklisting kon beter: maar 1 nummer van de eerste 2 albums, geen How Do You Sleep (het hoogtepunt op de laatste). Daartegenover staat wel dat de energie er vanaf spat en er wat interessante covers opstaan. Sowieso een van de beste van de Human League en I Want Your Love met het op Talking Heads geënte gitaargeluid bevalt me ook wel erg goed.

Gisteren geluisterd, die koffer van Human League doen ze erg mooi, die van H17 is ook schoon, de andere tracks waaronder American Dream erg mooi.

Heb de 1e op CD, daarna hebben ze fantastische studio nummers gemaakt maar ook wat mindere dus niets op vinyl behalve die Madison Gardenlive box, deze gaat er wrs ook komen.

avatar van frolunda
Op een gegeven moment denk je 'ik ken het nu wel' maar toch weet LCD Soundsystem (James Murphy) je elke keer weer te verassen en (vooral) te overtuigen.
Ook dit (wel iets meer dan een) tussendoortje,de Electric Lady Sessions is gewoon weer de zoveelste voltreffer van de éénmansband uit New york.De eigen songs krijgen hier een dynamische en innovatieve uitvoering en ook staan er enkele sterke en misschien niet zo voor de hand liggende covers op.LCD Soundsystem weet ze echter zo naar hun hand te zetten zodat ze perfect in het geheel passen.
Dat begint al met Human leauge's Seconds,een ijzersterke opener die het talent voor aanstekelijke nummers maken van James Murphy nog maar ééns onderstreept.
Andere hoogtepunten zijn de 'bekende' songs You Wanted a Hit,Get Innocuous en Oh baby die in niks onderdoen voor de albumversies,eerder iets toevoegen.
Ook de andere twee covers van Chic en Heaven 17 zijn geslaagd te noemen,al hebben ze niet meer de impact van Seconds.
Maar in zijn totaliteit is dit opnieuw een uitstekend LCD Soundsystem album waar 80's Elektropop op indrukwekkende manier wordt samengesmolten met latere dance en aanverwante stijlen.

avatar van Omsk
Opener Seconds blijft een sterk nummer, maar wijkt niet genoeg af van origineel om als grote toevoeging te gelden. Het afsluitende nummer is een actualisering van Fascist Groove Thang van Heaven 17, dat onrustbarend weinig aanpassingen nodig heeft om volledig eigentijds te zijn. Daartussen veel van de betere eigen nummers. I Want Your Love klinkt inderdaad als Talking Heads, en sluit af met een mooie knipoog naar Barbarism Begins At Home van The Smiths.

, en sluit af met een mooie knipoog naar Barbarism Begins At Home van The Smiths. [/quote]

Idd dat is heel mooi gedaan om the Smiths even te eren, meteen daarna lijkt het wel alsof Gang of 4 die operningsrif speelt (nou is de Gang of Four natuurlijk sowieso een grote inspiratiebron voor LCDS).