Bonobo - fabric presents (2019)

Dance / Electronic
Label: Fabric

1. Bonobo - Flicker (5:37)
  2. Bonobo - Boston Common (4:13)
  3. Poté - Jacquot (Waters of Praslin) (3:38)
  4. Alex Kassian - Hidden Tropics (1:49)
  5. Âme - Nia (3:11)
  6. Durante - Maia (3:48)
  7. Dark Sky en Afriquoi - Cold Harbour (4:37)
  8. Bonobo - Ibrik (4:05)
  9. Olsen - Femenine (3:54)
  10. O'Flynn - TKOTN (2:41)
  11. TSHA - Sacred (2:02)
  12. Will Saul - By Your Side (3:00)
  13. Titeknots - Buzzard Walk (2:48)
  14. Dan Kye - Focus (2:41)
  15. Barakas - Roach (1:47)
  16. R. Lyle - Perpetrator (2:33)
  17. Rone - Mirapolis [Laurent Garnier Remix] (5:53)
  18. Throwing Snow - Rheged (3:42)
  19. Nepa Allstar - The Way (3:21)
  20. DJ Seinfeld - Stargard (1:38)
  21. Earth Trax & Newborn JR - If You [Club Mix] (2:50)

met Annjet

22. John Beltran - Collage of Dreams (3:50)
panjoe (moderator)
'Ibrik' by Bonobo from 'fabric presents Bonobo' by fabric | Free Listening on SoundCloud

Past sowieso goed bij een nummer van Dark Sky, zou ik zeggen. Ik denk dat dit een vermakelijk, doch extreem light, mixje gaat worden. Luchtige house met een vanillesmaakje.

Deze is wel erg mooi, trouwens: Earth Trax + Newborn JR - If You Ft. Annjet (Club Mix) - YouTube

avatar van GrafGantz
Ik dacht dat Fabric na Fabric 100 zou stoppen met de reeks mixalbums, maar dit is dus gewoon wederom een mixalbum, maar dan onder een andere noemer? Of zijn er nog andere verschillen? Sorry als ik vraag naar de bekende weg, maar ik ben op een leeftijd dat ik het soms niet allemaal meer volg

panjoe (moderator)
Ze stopten met de reeks "in de huidige vorm". Hij zal dus worden herstart als fabric presents, en als het goed is komt er iedere drie maanden een nieuwe mix uit. Als ik de persberichten doorlees (en ook aan deze mix te horen) wordt het een serie die wat meer toegankelijk is voor het grote publiek. De toekomst zal uitwijzen of dat ook daadwerkelijk zo is, hopelijk klinken de volgende delen niet allemaal zo tam in ieder geval.

Een album dat vandaag officieel wordt uitgebracht en toch al twee stemmen heeft, terwijl je spotifietsend 'snippets' van 30 sec. kunt horen. Dan moet je wel beschikken over hogere machten zoals helderziendheid of nauw contact met die hogere machten hebben. De vuistregel voor een stem is toch een album iig eenmaal helemaal beluisterd hebben?

Zoals het nu wegluistert - en da's een teken - is het meer iets voor de louge/cocktailbar hang-out folks. Vinyl is hier O/O - en nog dubbel ook, één ex als kedo; misschien moet ik maar die andere och maar annuleren (al wordt de serie dan incompleet).

panjoe (moderator)
Hij staat gewoon in zijn geheel op Spotify hoor.

panjoe schreef:
Hij staat gewoon in zijn geheel op Spotify hoor.

Ik ging uit van de (aangeklikte) link in de nieuwsmail van Fabric, maar zie nu ook dat ie bijna geheel op Spotify staat; volgens de begeleidende tekst m.u.v. 1. Bonobo - Flicker (5:37); 2. Bonobo - Boston Common (4:13); 3. Poté - Jacquot (Waters of Praslin) (3:38); 6. Durante - Maia (3:48); 7. Dark Sky en Afriquoi - Cold Harbour (4:37) ; 15. Barakas - Roach (1:47); 16. R. Lyle - Perpetrator (2:33); 20. DJ Seinfeld - Stargard (1:38)

Hap-slik-weg-muzak, leuk voor een kwartiertje of zo, maar daarna wordt het toch tijd voor een stevige espresso.

Plaatst me wel voor een probleem: to have or not

Grappig de recensie in RA komt uit op een 3,1 (van 5*). D'r worden belangrijke punten aangestipt, zoals dat Fabric wellicht na 20 jaar zichzelf deels moet heruitvinden, even een citaat uit de recensie:

The reality in which fabric finds itself is that it might need to piss off some people as it develops new directions—the choice of the next DJ, whose mix comes out three months from now, should be very interesting.

Eerlijk gezegd, zal ik er ook niet ver boven de 3* uitkomen, al draait dit wel lekker weg op de achtergrond. Daarom laat ik de zojuist ontvangen dubbel-lp dicht - ideaal kedo voor een Bobono-fan in de familie. Zelf laat ik dan welde cd aanrukken; completisme, snappez-vous

avatar van perrospicados
Niks mis mee voor de vrijmibo, de zamibo of de zomibo. Voor de komende zomer valt dit absoluut in de categorie vrouwvriendelijke muziek en da's niet geheel onbelangrijk voor de gewenste eyecandy

avatar van bennerd
Dit is voor mij even onuitdagend als lekker. Zwoel, gaat er gemakkelijk door, er gebeurt niet te veel. Maar het is wel fijn.

perrospicados schreef:

Onlangs mezelf beziggehouden met leggen van laminaat op de bovenverdieping en dat was een fikse inspanning. Edoch, het visuele tapijt dat hier wordt neergelegd is duidelijk- dank voor het neerleggen ervan

Misschien kunnen we het erover eens worden dat dit muziek is voor natuurliefhebbers bird watchers en dan heeft het een indirect effect; zoals nu - wederom - klinkt is het niet echt muziek om je dong fermer te laten dingelen

Call_center_x_wachtenden_voor_u_soundtrack - mijn vinilio's worden ingezet voor zendingswerk; cd is O/O instead - gaatjes moeten dicht

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Luistert lekker weg inderdaad, niet te ingewikkeld, wel heel fijn voor bij deze stijgende temperaturen. Hoogtepuntje toch Rone in de mix bij Garnier. Mooie hoes ook.

avatar van bennerd
-SprayIt- schreef:
Hoogtepuntje toch Rone in de mix bij Garnier.

Dat en het daaropvolgende Rheged doen het bij mij het beste. Heerlijk.

Grappig, qua synth-geluiden vind ik die twee tracks ongeveer de lelijkste die in de mix zitten - imo is Garnier sowieso met de geluiden die hij vaak (scheurende synths en zo) gebruikt toch al een Kootiaanse vieze man.

avatar van Poa
Poa
Nepa Allstar - The Way is hier dan weer favoriet. Werkt trouwens ook goed op de achtergrond deze. Niet negatief/cynisch bedoeld, het is gewoon lekker om ergens op te hebben staan.

avatar van Silky & Smooth
Lastig deze. Het spreek niet genoeg aan om echt voor te gaan zitten, maar als achtergrond/werkmuziek is het wel weer erg lekker. Vooral dat laatste is bij veel aan de orde en ik geniet toch wel erg van dit album. Twijfel nog tussen 3,5 en 4.

Omstandigheden - ben aan het klussen in huis - brengen me ertoe deze met een hallevie (de broer van odevie) op te hogen. Dit is echt arbeidsvitaminen voor schuur- en schilderwerk sans chagrin, waarbij de break of drop een goed signaal is voor de kwast-/rolwending of -dip in de tray

Artwork/hoes: niet meer de klassieke blikken doosjes met omhulsel, maar - time for change - digipak.