Gemma Ray - Psychogeology (2019)

Rock / Pop
Label: Bronzerat

1. Blossom Crawls (3:34)
  2. Death Tapes (3:14)
  3. It's Only Loneliness (4:31)
  4. In Colour (4:22)
  5. Dreaming Is Easy (5:14)
  6. Psychogeology (3:23)
  7. Flood Plains (4:07)
  8. Land of Make Believe (4:18)
  9. Roll on River (4:11)
  10. Summer Comes (5:29)
avatar van E-Clect-Eddy
De nummers van de in Berlijn wonende Britse Gemma Ray blijven ook op dit album weer heel herkenbaar.

Haar licht dromerige stem met snik en iets wat sombere teksten afgezet tegen uitwaaiende gitaarklanken uit haar semi(?)-hollow-body Gretch met een down tempo 60s vibe. Je hoort het op elk album terug maar telkens weer net iets anders, toch knap hoe dat haar telkens lukt. Door sommigen omschreven als Pop Noir of Gothic Folk (aldus Wikipedia). Discogs houdt het op een mix van Pop en Rock en soms Indie Rock.

Goed toegankelijk maar zelden zit er een nummer bij die eruit knalt. Misschien dat ze daarom nog maar een kleine groep fans heeft.

Dit album klinkt bij de eerste beluistering iets uitbundiger maar het is maar relatief want de nummers zijn nog steeds veelal ingetogen. Ook dit keer past het weer in mijn straatje.

De singles waren: Death Tapes en Blossom Crawls - (audio only) - YouTube