These New Puritans - Inside the Rose (2019)

Label: Infectious

1. Infinity Vibraphones (6:32)
  2. Anti-Gravity (4:37)
  3. Beyond Black Suns (4:40)
  4. Inside the Rose (4:57)
  5. Where the Trees Are on Fire (4:39)
  6. Into the Fire (3:43)
  7. Lost Angel (1:14)
  8. A-R-P (6:28)
  9. Six (3:11)
avatar van E-Clect-Eddy
Vooruitlopend op dit album is er al een 4-track EP uit: Anti-Gravity 2x incl. een edit van het titelnummer plus de singles Inside the Rose en Into the Fire .

Muzikaal nauwelijks te vergelijken met de aanstekelijke Indie Rock waarmee ze bekend werden. Het nieuwe geluid is donker / somber met zelf enige Ambient en Post-Rock invloeden. Erg jammer.

avatar van dix
dix
E-Clect-Eddy schreef:

Dat geluid hoorden we toch ook al op de voorganger? Die aanstekelijke indie-rock is al bijna 10 jaar verlaten...

avatar van E-Clect-Eddy
Al weer zo lang geleden voor het laatst geluisterd dat ik er niets meer van kan herinneren.

Die opener, hell yes! Dreigend, groots. Hoogst unieke getalenteerde band. Blij dat ze eindelijk terug zijn!

avatar van E-Clect-Eddy
Openingsnummer is inderdaad erg fijn. Muzikaal is de rest ook goed te doen alleen die stem...