Crows - Silver Tongues (2019)

Label: Balley

1. Silver Tongues (5:02)
  2. Demeanour (1:50)
  3. Empyrean (4:40)
  4. Wednesday’s Child (3:59)
  5. Hang Me High (4:30)
  6. Crawling (4:40)
  7. Chain of Being (4:23)
  8. Tired and Failed (3:11)
  9. First Light / False Face (8:09)
  10. Dysphoria (5:16)
avatar van mr-mucho
Black Rebel Motorcycle club meets Black Angels (all in the name). Duister, vuig en gejaagd. Al een paar snoeiharde en goede nummers uitgebracht door deze band.

CROWS | PRAY - YouTube

avatar van Mr.Domestica
Heel coole band. Benieuwd naar dit album!

avatar van mr-mucho
Ik had ervoor kunnen kiezen om de lentedag te beginnen met de nieuwe single van Tame Impala. Echter koos ik ervoor om dit album eens in zijn geheel te gaan beluisteren. Wonderbaarlijk genoeg de woonkamer heel kunnen houden. Een potje slopen roept deze band wel bij je op.

avatar van starsailor
Kick ass plaat in de lijn van hun eerste 2 EP's. De titeltrack is fenomenaal maar verder knalt dit hele album lekker door.

avatar van Germ
Lekker album. Zeer geschikt voor fans van bijvoorbeeld de eveneens Britse band Shame:

shame - Songs of Praise (2018) - MusicMeter.nl

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Germ schreef:

shame - Songs of Praise (2018) - MusicMeter.nl

Met als kanttekening dat dit allemaal wel een stukkie monotoner is. Een song als Angie zie ik ze niet snel maken.

avatar van crosskip
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde Crows die hier in Eindhoven nog wel eens het Stroomhuisje komen afbreken? Klonk live in ieder geval wel gaaf, zal deze plaat ook maar eens een draaibeurt gunnen!

Wat een heerlijk album. Klinkt wat heerlijk traag hier en daar, maar het tempo gaat ook geregeld omhoog. Een lekker vuig en vies album. En dag is wat mij betreft erg positief. Ik geef, vooralsnog 4 sterren.