shame - Songs of Praise (2018)

Label: Dead Oceans

8. Friction (4:31)
  9. Lampoon (2:34)
  10. Angie (6:55)

avatar van blur8
Wat gebeurde er nu vlak voor Concrete, dat Charlie zo F*cking was.

avatar van likeahurricane
Volgens mij niets bijzonders, hoort bij zijn houding. Beledigde ook een fotograaf die wat te dicht bij zat.

Live veel indrukwekkender dan het album inderdaad. Wat een frontman. Ik moet ver terug de tijd in om een zaal zo te zien ontploffen (Rotown). Ongelooflijk goed en te gek om mee te maken. Volgens mij vermaakte blur8 zich weer als vanouds bij een concert

avatar van blur8
Ben blijkbaar gespot. Naast dat ik me bijzonder vermaakt heb, was het ook heel goed. Lekker hoor om als sfeermaker te beginnen met de hits. Crux is dat naast Charlie een perfect ingespeelde band staat die echt blijft spelen, tot dat ze er bij neervallen. Mijn favo is natuurlijk Josh, Naast gitaar en zang zet ie het hele podium op stelte. Hij zat na concert op het podium als laatste bij te komen. vroeg hem waar zijn schuivers waren. Waarop ik een nagekomen koprol terug kreeg. wat een gast!

p.s concert reacties mogen gewoon bij het album, omdat het integraal gespeeld is.

Prachtig concert in de Melkweg, wat een energie.
"I like you better when you're not around"
Geweldig toch misschien niet zo goed als Howard's Devoto "I'm living in this movie but it doens't move me
maar wat een strofe!
Mooi op een T-shirt!

Ik las net vergelijkbaar met U2 in t Heem in Hattem, gaat mank toen had U2 al 2 lps uit en al veel vaker in NL gespeeld.

avatar van dix
dix
Grootfaas schreef:
Ik las net vergelijkbaar met U2 in t Heem in Hattem.

Over Hattem heb ik geen mening, maar U2 hoor ik wel degelijk terug in sommige gitaarpartijen. En Fugazi in de zang. De energie hebben ze van beiden, wát een liveband is dat zeg. Plaat is gewoon leuk.

avatar van DjFrankie
dix schreef:

Had ook te maken met de energie van U2 destijds begreep ik. Ik was toen helaas net te jong om die geweldige periode mee te maken ;-(

Voorprogramma Hotel Lux trouwens fan van Mark E Smith en John Peel zo te horen.

Songs of Praise is een pracht plaat waarvan de energie afspat - wat 'n heerlijke Engelse branieschoppers zijn het toch. Ik krijg een mentale boost van deze plaat.
'One Rizla' is een briljante song en 'Angie' kan zich meten met het allerbeste werk van Oasis.
Ik zag ze live in de Melkweg: super!
Voor mij de beste plaat van het jaar.

avatar van Jean-Maurice
Live klinken ze inderdaad heel goed. Ik ken deze band eigenlijk nog niet maar zag ze hier voorbij komen en heb dit maar eens gekeken. De openingstrack 'Dust On Trial' is meteen al een geweldige binnenkomer. Ik moet alleen een beetje wennen aan de stem maar deze performance is zeker indrukwekkend, muzikaal zit het prima in elkaar!

Shame - Full Performance (Live on KEXP) - YouTube

avatar van DjFrankie
Jean-Maurice schreef:

Shame - Full Performance (Live on KEXP) - YouTube

Pas in Doornroosje gezien, beste concert van 2018 so far

avatar van Jean-Maurice
Het is inderdaad een heel goed album en terecht dat de band zoveel aandacht krijgt. Ik vind de eerste 9 liedjes ronduit briljant alleen het laatste liedje Angie valt wat uit de toon zowel muzikaal als qua lengte met de andere 9. Al met al een geweldig debuut.