Metallica - Helping Hands... Live & Acoustic at the Masonic (2019)

Rock / Metal
Label: Blackened

1. Disposable Heroes (7:29)
  2. When a Blind Man Cries (4:34)
  3. The Unforgiven (7:20)
  4. Please Don't Judas Me (8:06)
  5. Turn the Page (6:23)
  6. Bleeding Me (6:06)
  7. Veteran of the Psychic Wars (5:12)
  8. Nothing Else Matters (6:28)
  9. All Within My Hands (7:03)
  10. Enter Sandman (4:59)
  11. The Four Horsemen (3:33)
  12. Hardwired (4:21)
Deze dubbel LP had ik voorbesteld op de Metallica site. Ik had daarna al 2 fraaie songs gezien/gehoord via YouTube, dus dacht dat het wel goed moest zijn. Toen ik de plaat gisteren op zette, werd ik echter compleet weggeblazen. Wat is dit Live & Acoustic At The Masonic goed tot soms briljant zeg! Dit doet denken aan de Unplugged plaat van Nirvana.

Door de andere arrangementen van de songs, de semi-akoestische setting en de uitbreiding op het podium van de band klinken de nummers zo bijzonder goed. Aanvullend op de band zijn de pedal-steel, keyboards & percussion. Ook covert Metallica 4 prachtige nummers uitstekend van Deep Purple, Nazareth, Bob Seeger & Blue Oyster Cult. Het leidt tot een vrij unieke afwisselende setlist.

Werkelijk prachtig vind ik Disposable Heroes, When A Blind Man Cries, Please Don't Judas Me, Turn The Page, Bleeding Me, All Within My Hands & een compleet andere Enter Sandman. Voor de vinylliefhebbers: het zware vinyl heeft ook nog eens een uitstekende sound. En tot slot: de opbrengsten gaan naar het goede doel. Een klasse project en concert van Metallica.

avatar van Fluvver
Is inderdaad geen verkeerd live album, maar kan naar mijn mening echt niet tippen aan Nirvana Unplugged concert.

Goeie setlijst, goeie covers, maar ik kan me ronduit storen aan Lars zijn drumwerk op dit album.

avatar van Rudi1984
Welke 8-jarige heeft dat artwork ontworpen?

Rudi1984 schreef:
Welke 8-jarige heeft dat artwork ontworpen?

Het oorspronkelijke (prima) artwork staat nu achterop de lp en iemand heeft bedacht om dit hierdoor te laten vervangen. De parkiet van mijn oma heeft nog meer tekentalent.

avatar van Jazper
Inderdaad zeg. De Willemsbrug is helemaal verkeerd getekend..