People Under the Stairs - Sincerely, the P (2019)

Label: Piecelock 70

1. Encore (2:04)
  2. Reach Out (3:01)
  3. Let the Record Show (3:57)
  4. Hard (3:13)
  5. The Effects of Climate Change on Densely Populated Areas (4:11)
  6. The Red Onion Wrap (4:07)
  7. Redeemer (2:28)
  8. Streetsweeper (3:29)
  9. We Get Around (4:54)
  10. Stars in the House (4:17)
  11. Here, for a Good Time (4:20)
  12. Letter to My Son (4:29)
  13. Family Ties (3:27)
  14. Dream Sequence '88 (3:06)
  15. The Sound of a Memory (5:00)
avatar van Molemen25!
Het afscheidsalbun van deze helden van de boombap. Er is niet veel veranderd sinds het debuut in 1998. Noem het voorspelbaar en noem het ambachtelijk en niet vernieuwend genoeg. Anno 2019 klinkt het wat mij betreft nog steeds gewoon 'dope'. Deze heren bewijzen dat de boombap gewoon nog kan. Een mooi tegengeluid tegen de moderne hakketak mierzoete hiphop van tegenwoordig . Hier is de knuppel in het hoenderhok..

avatar van Osiris Apis
Reach Out staat in mijn Release Radar playlist van Spotify. Klinkt goed!
Toch wel jammer dat dit hun laatste album is! 2 albums uit hun begintijd heb ik op cd.
Carried Away uit 2009 is hun laatste release die ik nog heb geluisterd. Hun albums waren rond die tijd vrijwel hetzelfde en het niveau werd met elke album iets minder.
Maar PUTS staat altijd garant voor ouderwetse boombap. Dus toch wel benieuwd naar dit hele album!

avatar van Osiris Apis
Gewoon een goed album!
Streetsweeper is 1 van mijn favorieten. Dope beat! Four Tet heeft dezelfde track gesampled voor Neneh Cherry - Natural Skin Deep van vorig jaar.