Dido - Still on My Mind (2019)

Label: BMG

1. Hurricanes (5:17)
  2. Give You Up (3:21)
  3. Hell After This (3:27)
  4. You Don't Need a God (3:31)
  5. Take You Home (5:05)
  6. Some Kind of Love (4:42)
  7. Still on My Mind (3:04)
  8. Mad Love (2:52)
  9. Walking By (4:31)
  10. Friends (3:23)
  11. Chances (3:31)
  12. Have to Stay (2:43)
avatar van Angelo
Hoewel de twee voorgaande albums geen commercieel succes waren, vond ik ze zelf wel de moeite waard. Voor dit album loop ik beduidend minder warm. Het klinkt vrij onavontuurlijk allemaal; alsof je drie kwartier naar hetzelfde nummer zit te luisteren. Meer innovativiteit of afwisseling was welkom geweest. De nummers zijn inferieure kopieën van haar eigen, oudere nummers. Slecht is het niet, maar imponeren wil het ook niet.

avatar van NewYorkCityLight
Angelo schreef:

Ik heb dezelfde eerste indruk. 'Hell After This' klinkt wel erg lekker moet ik zeggen.

avatar van MusicFreak
Haar stem blijft prachtig maar muzikaal gezien niet echt iets nieuws onder de Zon.
Gewoon mooi!

avatar van Emile93
Aangenaam album!!!! Have To Stay vind ik werkelijk prachtig!!!! Maar de andere nummers zijn ook prettig!

Oei, wat een lastig album. Er staan een aantal fantastisch mooie platen op. Ik heb altijd wat moeite met zangeressen, maar Dido vind ik echt geweldig te pruimen. Puur, rauw en een engelenstem. Hurricanes, Give You Up, Have To Stay en Walking By zijn bijvoorbeeld top.
Het jammere is dat er echter ook flauwe uptempo album opvullers opstaan. 7 platen was ook prima geweest. Dan had je een 4,5/5 sterren album. Nu blijft het op 4 sterren, omwille van de absolute pareltjes.