Fange - Punir (2019)

Frankrijk
Label: Throatruiner

1. Ceinturon (7:24)
  2. Chien de Sang (5:48)
  3. Les Boyaux de la Princesse (6:02)
  4. Opinel (2:10)
  5. Il Reconnaîtra les Siens (6:08)
  6. Maintien de L'ordre (1:54)
  7. Second Soleil (8:07)
avatar van Don Cappuccino
Beluister de vorige plaat: Punir

Het Franse Fange levert een heerlijk smerige sludgeplaat af met Punir. Vergeleken met het vorige materiaal van het gezelschap zijn de deathmetalinvloeden verder naar voren gebracht, en dan vooral de korrelige Zweedse sound. De band speelt ook heel subtiel en smaakvol met electronic en noise binnen de sludgeriffs en monsterlijke grooves. Opinel en Maintien de L'ordre zijn zelfs volledig elektronisch met bijna hip-hopachtige beats en zouden ook van Death Grips of Dälek kunnen zijn. Ook komt er soms een melancholische en industriële sound naar voren met stoïcijnse vocalen die me zelfs wat aan Godflesh doet denken. Erg goede plaat waarop Fange op alle fronten vooruitgang boekt. Nu 4*, dat zou nog wel eens hoger kunnen worden.