Wand - Laughing Matter (2019)

Label: Drag City

1. Scarecrow (5:17)
  2. Xoxo (4:05)
  3. Bubble (2:05)
  4. High Planes Drifter (2:41)
  5. Walkie Talkie (4:32)
  11. Rio Grande (3:44)
  12. Airplane (9:11)
  13. Lucky's Sight (6:10)
  14. Wonder (II) (4:05)
  15. Jennifer's Gone (3:01)
avatar van sj0n88
Relatief lange plaat van Wand. Van de drie singles word ik alleen nog niet zo warm van Walkie Talkie. Scarecrow is erg fijn, en ik durf Thin Air zelfs fantastisch te noemen. Blijft een eigenaardig bandje: de ene keer bloedmooie ballads, de andere keer keihard rockende nummers.

Hier kijk ik al een tijdje naar uit....fijne balans tussen ingetogen en alle registers open..

dix
Ah, Wand. Die gaan in 2019 zeker weer een kans van mij krijgen. Al kan de plaat natuurlijk nooit zo goed zijn als Wand live...

NU aan het luisteren...

Ik mis de oude Wand....

pixie66 schreef:
Ik mis de oude Wand....

Wat is die Wand volgens jou dan? Hoor toch gewoon weer heel veel onmisenbare Wand-kernmerken op deze plaat. Zowel keihard rockende nummers als rustige ballads.

Wand is nou bij uitstek DE band die zichzelf niet wil herhalen....dus de 'oude Wand' missen is een zinloze exercitie me dunkt

sj0n88 schreef:

Gewoon, de Wand van de eerste twee, drie albums. Deze plaat dreutelt maar door met af en toen een kleine oprisping. Weet ook niet echt waar jij die keiharde nummers hoort. Misschien missen die nummers op de versie van het album dat ik nu een keer of twee heb geluisterd?

PelleBeer schreef:

Dat dunkt me niet. En als ze zichzelf niet willen herhalen dan vraag ik me af waarom ze op de laatste twee, drie albums op eenzelfde lamlendige manier klinken

avatar van juvefc_robin
Leuke plaat. Vooral het begin van de plaat geeft bij mij een Radiohead gevoel. Hebben meerdere dat? Het is vooral de zang die het doet.

pixie66 schreef:

Oeps sorry! Ik had blijkbaar destijds op het moment van schrijven een zeldzaam hard nummer van de plaat opstaan, want inmiddels valt het mij ook op hoe rustig deze plaat is. Ik kan nog moeilijk beoordelen of me dat bevalt of niet.

Het Radioheadgevoel kan ik mij wel in vinden. Beetje The Bends-sound.

dix
Hij is rond geweest, en ik denk dat deze vaker voorbij gaat komen dan Plum heeft gedaan. Wand is na die eerste drie veel besproken platen, een band geworden waar je wat moeite voor moet doen. Mijn ervaring is dat het die moeite ook loont, daarom ben ik er in Ekko zeker weer bij.

avatar van sj0n88
Wat heeft Evening Star een lekkere opbouw zeg!

sj0n88 schreef:
...want inmiddels valt het mij ook op hoe rustig deze plaat is...

Ja maar toch. Lucky's Sight klinkt als een straaljager begeleid door een op hol geslagen orgeltje, zes minuten lang.

avatar van DKs
DKs
dix schreef:

In het kader van elk nadeel hep se voordeel... Dankzij de Spurs ga ik nu gewoon naar Wand in Vera ipv thuis te blijven om Ajax in de CL finale te zien. En toch had ik Wand verdomd graag gemist om die reden.

Plaat nog niet heel vaak gehoord, eerste indruk: zitten wel mooie stukken tussen, maar ook wel stukken die ze wel achterwege hadden kunnen laten. In aanloop naar het concert de komende maar een tijdje veel luisteren.

avatar van raymondkeuters
Wat een fantastische, geniale en vernieuwende band is dit toch. Voor mij echt de beste band in dit decennium.

avatar van Erikpol
Fan van Scarecrow. Nu het album (pas) luisteren.

avatar van raymondkeuters
Voor de WAND liefhebber is er ook nog W-H-I-T-E, een project van Corey voordat hij in WAND zat. Zeer de moeite waard! Cd's zijn hier ook nog te koop:

WHITE III CD/LP/Mp3 — Aagoo Records

raymondkeuters schreef:

WHITE III CD/LP/Mp3 — Aagoo Records

Ik kan de band op Spotify niet vinden helaas. Klopt het dat ze daar niet op staan?