Peter H Nilsson - Little American Dream (2019)

Label: AOR Heaven

1. You Better Run (6:49)
  2. Me and You (5:05)
  3. Am I Dreaming (3:57)
  4. Timeless (5:20)
  5. Little American Dream (4:00)
  6. Haunted (5:03)
  7. Love Is Worth Fighting For (6:18)
  8. Rumours (4:45)
  9. Magic (4:22)
avatar van Marco van Lochem
Dit album is een aanrader voor liefhebbers van melodieuze rock. Deze Zweedse gitarist heeft samen met een Amerikaanse zanger, Chris Baino, een geweldig album gemaakt. Toto, Richard Marx, Journey fans kunnen hun hart ophalen aan de 9 songs. Zijn gitaarspel is er melodisch en heeft raakvlakken met het spel van Steve Lukather.

avatar van vielip
Wauw, dit is inderdaad een prachtig album! Kwam ik via Spotify tegen. Zeer aangenaam verrast. Mooie stem, goeie, pakkende songs en fijn gitaarspel. Mooie overall sound ook. Lukather lees ik hierboven als referentie en daar kan ik me absoluut in vinden. Ook Andy Timmons (ex Danger Danger) schiet me in sommige nummers te binnen. Met name de up tempo nummers zijn lekker. Er staat hier trouwens dat het album uit 2019 komt maar volgens Spotify is het 2018.