Latitudes - Part Island (2019)

Label: Debemur Morti

1. Underlie (5:39)
  2. Moorland Is the Sea (7:19)
  3. Dovestone (7:36)
  4. Fallowness (6:17)
  5. The Great Past (6:38)
  6. Part Island (10:04)
avatar van gigage
Blackened ambient doom post metal van hoog niveau. De zweverige vocalen op een gitaarmuur doen het uiterst goed melancholisch gezien. De titeltrack is voor mij het beste want daar kom je ook nog akoestische stukken tegen. Productie had wat beter gekund.. Hoewel het niet in mijn straatje past toch 4 britse ponden voor de oversteek.

avatar van [WZ]
Mooi hoesje. Beetje standaard post-metal-doom-iets, met vooral cleane vocalen, niet bijster origineel.

avatar van namsaap
Ik had deze LP als extraatje meebesteld bij Debemur Morti en was prettig verrast toen ik de plaat voor het eerst opzette. Deze band laat een soort kruisbestuiving horen van zware post metal met de emotie van Pain Of Salvation, met name dankzij zanger Adam Symonds die een prachtige zangstem heeft. Luister maar eens naar de emotionele opener Underlie. Dat nummer is van een werkelijk prachtige schoonheid.

Af en toe steken er blackmetalinvloeden de kop op, zoals in het nummer The Great Past, zonder dat het echt kwaadaardig wordt. En dat is dan mijn enige puntje van kritiek: er had af en toe wel een beetje meer venijn mogen doorklinken.