Toto - 40 Tours Around the Sun (2019)

Rock / Pop
Label: Eagle Rock

1. Intro Tape (0:40)
  2. Alone (4:33)
  3. Hold the Line (4:00)
  4. Lovers in the Night (5:16)
  5. Spanish Sea (4:45)
  6. I Will Remember (7:00)
  7. English Eyes (7:19)
  8. Jake to the Bone (8:05)
  9. Lea (4:38)
  10. Rosanna (8:17)
  11. Miss Sun (3:45)
  12. Georgy Porgy (2:05)
  13. Human Nature (2:13)
  14. Holyanna (1:49)
  15. No Love (2:11)
  16. Mushanga (3:24)
  17. Stop Loving You (2:48)
  18. Girl Goodbye (6:39)
  19. Angela (5:23)
  20. Lion (6:44)
  21. Dune (Desert Theme) (6:02)
  22. While My Guitar Gently Weeps (6:21)
  23. Stranger in Town (4:35)
  24. Make Believe (4:29)
  25. Africa (12:35)
  26. The Road Goes On (4:07)
avatar van Zwaagje
En zitten we nog te wachten op een nieuwe live registratie van de band?

avatar van Silky & Smooth
Zwaagje schreef:
En zitten we nog te wachten op een nieuwe live registratie van de band?
Zolang er een 12 minuten durende versie van Africa op staat wel

LTU
Absoluut wel!!!! Laat ze dat maar elk jaar doen een nieuw live album!!!!.
Prachtig album dit en sommige liedjes klinken beter live dan de album versie!

avatar van Metal-D78
Klinkt inderdaad als een klok. Prima setlist en Africa kunnen we gewoon skippen. Leuk voor de mensen die erbij waren in Amsterdam.

avatar van Olivia
Net geluisterd. Mooi hoor. Verrassende setlist (Lion, Human Nature, Miss Sun, Lea, English Eyes)
Joseph Williams zingt nog steeds geweldig. Al hoor je absoluut dat er geen jonge vent staat te zingen, terwijl veel nummers opgenomen zijn toen hij dat nog wel was. Maar ach niet zeuren.
Daarnaast, Paich is aardig bij stem en Steve Lukather is ook niet achteruit gegaan.

Opvallend dat er niets op staat / gespeeld is van XIV?

Wat van mij nou echt niet meer hoeft is Africa; de live uitvoering komt altijd op hetzelfde neer, maar omdat het nummer inmiddels een cultstatus bereikt lijkt te hebben is het kennelijk een 'moetje' geworden.
Ik hoop alleen niet dat mensen alleen maar naar Toto komen luisteren voor dat nummer....er is nog zoveel meer denk ik altijd....

avatar van gaucho
Ja, wat is er toch aan de hand met dat 'Africa'? Het was een enorme hit in 1982, kreeg jaren later een beetje het stempel van 'foute' muziek, maar lijkt nu weer door hele volksstammen zonder een spoortje ironie omarmd te worden als een serieuze popklassieker. Dat laatste is het voor mij trouwens ook, maar ik heb het inmiddels wel zo vaak gehoord dat ik het standaard oversla.

OMG, zit net ff te googlen op de vraag waarop dat nummer tegenwoordig weer zo populair is, en er zijn ik weet niet hoeveel internetpagina's aan besteed. Er schijnt een coverversie van Weezer te zijn die eraan heeft bijgedragen, maar de beste uitleg lees ik hier:

Lunt is old enough to remember “Africa” being “extremely unfashionable” when he was a kid in the late 80s, but now he views it as a guilty pleasure. “‘Africa’ crosses generations. There's a genuine nostalgia of people of my age, and a borrowed nostalgia of younger people,” said Lunt. He suggests young people may like the song because it sounds like the music their parents played when they were kids. “It has that tie-back to your childhood and that makes you feel safe.”

Africa is inmiddels uitgegroeid tot een lang uitgesponnen nummer.
De boys van Toto moeten het voor hun zelf ook enigzins leuk houden.
Ik weet zeker dat ze wel klaar zijn met het spelen van de hits.
Africa heb ik overigens altijd wel heel okay gevonden. Hun beste single sowieso voor mij.

avatar van Olivia
gaucho schreef:

Ja die cover bestaat al een tijdje. Weezer heeft ook een eigen versie gemaakt van 'Rosanna'. Als antwoord heeft Toto een nummer van Weezer gecovered ('Hashpipe', te vinden via Spotify)