dead prez - RBG: Revolutionary But Gangsta (2004)

Label: Sony

1. Don't Forget Where U Came From (1:15)
  2. Walk Like a Warrior (3:32)

met Krayzie Bone

3. I Have a Dream, Too (4:00)
  4. D.O.W.N. (2:07)
  5. Hell Yeah (Pimp the System) (4:12)
  6. W-4 (4:05)
  7. Radio Freq (2:52)
  8. Fucked Up (2:43)
  9. 50 in the Clip (2:42)
  10. Way of Life (2:57)
  11. Don't Forget Where U Goin' (2:06)
  12. Hell Yeah (Pimp the System) [Remix] (4:19)

met Jay-Z

13. Twenty (2:22)
  14. Hell Yeah [Rock Remix] (5:06)
avatar van Jordy
Eigenlijk het tweede album van de Dead Prez, maar hij heeft een jaar of 2 op de planken gelegen, en in de tussentijd kwam er op een ander label nog een ander album uit.

mes-one
yup

ik zal hem even toevoegen

Get Free or Die Trying bedoelde ik, niet de mixtape

mes-one
hmmm...maar, is Get Free or Die trying al uit dan?

volgens mij was dat de werktitel van deze...ofzo

Nee hoor, zie allmusic.com

Zie hier de video van Hell Yeah:

Hij is echt gaaf, maar ik betwijfel of deze ooit op een muziekzender gedraaid zal worden. Helaas.

avatar van Gyzzz
Zware tegenvaller, dit album. De beats zijn vreselijk ondermaats vergeleken bij Let's Get Free, en het klinkt allemaal wat afgezaagd inmiddels.
Alleen Hell Yeah zorgt ervoor dat dit album 2,5* van mij krijgt.

avatar van thomzi50
Een gigantische teleurstelling. Hell Yeah is een juweeltje, standaard album verder. Door de teleurstelling bijna 2,maar nog net 2.5*

Inderdaad slecht album vergeleken met Let's Get Free,
toch vind ik Walk Like A Warrior en I Have a Dream, Too... wel vette nummers.

ik vind dit album niet zo goed als Lets Get Free maar toch vind ik 'm niet slecht. Alleen heb ik bij nr8 (fucked up) dat de kwaliteit kut is. voor de rest goed album

Hebben meer mensen bij fucked up dat de kwaliteit niet zo goed is (ik hem 'm origineel)

avatar van thomzi50
Verhoogd naar drie sterren, zo slecht is het niet. Origineel is alleen anders.

Poisonpen123
De clip van hell Yeah is het beeld van true HipHop niet die bullshit tegenwoordig van Lil Wayne en ali b enzo

en kheb het niet over de geweld in de clip echte hiphopfans weten precies waar ik het over heb en jongens niet doorvertellen he niet dom zijn zoals Bruce lee
die het geheim van kungfu aan white people leerde

Melle K
Poisonpen123 schreef:

die het geheim van kungfu aan white people leerde

Heeft iemand jou wel eens verteld wat voor een held jij bent?

avatar van MJ_DA_MAN
Tja, niet kunnen onderbouwen en dan maar meteen Ali B erbij halen . The most easy way.

Maar buiten dat, dat bericht slaat echt he-le-maal nergens op.

IK vind dit hun beste album, dope beats dope lyrics gewoon helemaal goed opgebouwd. Bijna alle nummers zijn produced door Stic.Man.

Hell yeah en W-4 zijn mijn favoriete nummers. W-4 is gewoon ff 4:05 min waarheid in je hoofd

jieuwst
erg goed album, beste van dead prez ja

avatar van Jordy
Wat ik nogal jammer vind aan dit album, in vergelijking met het debuut, is dat het allemaal wat snel in elkaar geflanst lijkt. Bijna elk nummer is op zich een erg aardig idee, maar stopt na 2 minuut nog wat, of er wordt een verse herhaald, of je hoort nog 1,5 minuut een vrouw aftellen van 50 naar 1... er had meer ingezeten.

Vandaar vind ik 3* toch wel genoeg.

avatar van MurryMusic
Ik vind Hell Yeah egt een harde track dacht er dus aan om het album binnen te halen...maarrr naar wat ik hier kan lezen is dat het niet waard?

avatar van Elohim
Matig album voor Dead Prez. Productie stelt teleur in vergelijking tot Let's Get Free. Ik moet eerlijk zeggen dat voor een bepaalde 'mood', dit wel een heerlijk album is. Nummers als Hell Yeah en Radio Freq hebben echt zo'n opzwepende 'vibe'. Ik krijg heel erg de neiging om om een of andere rede de straat op te gaan en op weet ik veel welke manier een revolutie te starten.

Er had meer ingezeten, maar het is zeker niet slecht.

avatar van MAS
MAS
Dit is echt een teleurstelling na de klassieker Let's Get Free. Af en komt er nog iets moois voorbij (Hell Yeah) maar over het algemeen presteren ze onder hun niveau. Toch wordt het nergens echt slecht dit zal waarschijnlijk een 3 of een 3,5 worden bij mij. Toch erg jammer want door de uitschieters krijg je het gevoel dat er veel meer in had gezeten.

avatar van Raul
staan een paar hele lekkere nummers op dit album maar het haalt het bij lange na niet bij Lets Get Free, wat ook echt een klassiekertje is in mijn ogen...
vind Hell Yeah heel dope, ook W-4 en Walk Like A Warrior zijn erg goed

vind Hell Yeah heel dope, ook W-4 en Walk Like A Warrior zijn erg goed
ook wel wat mindere nummers zoals Radio Freq en 50 in the Clip
maar het wordt nergens slecht
een degelijke 3,5 sterren voor deze

sluit me hier bij aan. Vond het een tegenvaller toen deze uitkwam, maar kan 'm nu best waarderen al haalt ie het nooit bij Let's get free.

avatar van Nr.4
Mede door een boek dat ik net heb gelezen deze plaat weer eens opgezocht. Stevig album blijft het, sterke verse van Jay-Z trouwens.