The Beatles - Revolver (1966)

4,33

Label: Parlophone

1. Taxman (2:39)
  2. Eleanor Rigby (2:07)
  3. I'm Only Sleeping (3:01)
  4. Love You To (3:01)
  5. Here, There and Everywhere (2:25)
  6. Yellow Submarine (2:40)
  7. She Said, She Said (2:37)
  8. Good Day Sunshine (2:09)
  9. And Your Bird Can Sing (2:01)
  10. For No One (2:01)
  11. Doctor Robert (2:15)
  12. I Want to Tell You (2:29)
  13. Got to Get You into My Life (2:30)
  14. Tomorrow Never Knows (2:57)
1543 BERICHTEN 23 MENINGEN
avatar van royals
geplaatst: 25 november 2016, 15:27 uur [permalink]
heartofsoul schreef:
royals: wel curieus dat je de instrumentale versie van Eleanor Rigby prefereert... 😕

Ja, die op Anthology 2 staat. Daar staat ook een prachtige instrumentale take op van Tomorrow Never Knows die ik ook beter vind. Ik vind het mooier om de strijkers of muziek soms alleen te horen.

avatar van iHateDolphins

geplaatst: 14 december 2016, 17:11 uur [permalink]
Franck Maudit schreef:
Respect voor klassiekers kan wel tot vreemde omstandigheden leiden. Zo heb ik al menigmaal The Beatles verdedigd jegens mensen die het maar zo-zo vonden. Maar waarom? Ik kan immers geen enkel album van hen opnoemen die het voor mij helemaal doet. Mocht ik stemmen uitdelen (mss doe ik het op een dag) gaf ik de albums die ik ken waarschijnlijk allemaal een 7: ik hoor het graag maar ben er zeker niet stuk van. Waarom zijn er dan zoveel mensen die dit top notch vinden? Wat mis ik? En waarom stel ik de status van een album boven mijn eigen beleving? Zoveel vragen om 's nachts te beantwoorden. Ik ga ze ongemoeid laten 🙂

Haha ik heb iets vergelijkbaars. Vooral in de vragen die je stelt kan ik me vinden. Ik wil het snappen, waarom vinden zoveel mensen dit de allerbeste muziek ooit? Ik bedoel het cijfer en het aantal stemmen liegt er niet om.

Maar elke keer als ik het weer probeer houd ik het niet de helft van het album vol. Op het eerste gehoor vind ik 90% van de liedjes flinterdunne popliedjes die ook nog eens maar 2 minuten duren.

Maar dan lees je dit onder jouw quote:

meneer schreef:
maar besef dat dit album al 49 jaar oud is. Hier staan nummers op die zoveel andere groepen beïnvloed hebben.

En dan denk ik ook: 'Ja fair enough, goed punt'.

Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd met the beatles maar misschien moet ik maar accepteren dat dit gewoon niet mijn muziek is, maar wel het respect en de dankbaarheid hebben dat ze inspiratiebron zijn van ontzettend veel muziek die ik wel geweldig vind.

Dus bij deze: bedankt Beatles 🙂

geplaatst: 26 december 2016, 10:55 uur [permalink]
Revolver is mijn favoriete beatlesplaat. Op de een of andere manier lijkt hij vier keer zo lang te duren als sgt pepper. Het is een film zonder einde, terwijl je bij sgt pepper vanaf het begin weet dat het ergens heengaat. Daarom vind ik revolver spannender. Deze lp heeft mij echt gemaakt, samen met Rubbel Soul, toen ik net ontdekte wie The Beatles en Bob Dylan waren. Als strawberry fields en penny lane op sgt pepper hadden gestaan, dan was dat misschien mijn favoriete beatlesplaat geweest, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dan nog steeds vaker revolver zou draaien.

Overigens vind ik strawberry fields en penny lane beter op revolver passen dan op sgt pepper, qua sound, denk ik.

avatar van Sanderzzz
geplaatst: 14 januari, 22:39 uur [permalink]
Strawberry fields en penny Lane is toch te horen op Magical Mystery Tour ?

avatar van Obscure Thing
geplaatst: 15 januari, 13:10 uur [permalink]
'Strawberry Fields' en 'Penny Lane' vind ik hier dan weer totaal niet tussen passen. Is net weer dat stapje verder in de psychedelica. 'Rain' had dan wel weer prima op deze schijf gepast. Wat is dat trouwens een geweldige single, maar dat terzijde. Ik zit dan wel zwaar te twijfelen wat ik hier weg zou laten, dit album is al vrijwel perfect.

avatar van Stijn_Slayer
geplaatst: 15 januari, 13:41 uur [permalink]
Ik vind 6, 8 en 11 toch wel erg zwak, Beatles-onwaardig. Met Rain en Paperback Writer was dit album veel beter geweest.

geplaatst: 15 januari, 15:51 uur [permalink]
Stijn_Slayer schreef:

Revolver is een allergaartje, maar juist die verschillende invalshoeken bevallen mij wel.
Yellow Sumbarine hadden ze misschien beter alleen op single uit moeten brengen.
Is wat te Sing-Along natuurlijk, maar de aanwezigheid er van heb ik nooit als storend ervaren.
Lennon's bijdragen zijn allemaal sterk imo.
McCartney zoekt het meer in de diversiteit.
Good Day Sunshine is Paul meets Vaudeville.
Niet de laatste keer. Ik mag het wel.

avatar van buizen

geplaatst: 15 januari, 16:01 uur [permalink]
Hee, Rob Geus ook op MuMe? 😉 😄

avatar van caravelle
geplaatst: 15 januari, 16:10 uur [permalink]
He Stijn, 11 is misschien wel het beste nummer op deze klassieker! Kan het niet vaak genoeg horen. Alleen jammer van de plotselinge fade out.

avatar van Obscure Thing
geplaatst: 15 januari, 16:52 uur [permalink]
Elk nummer heeft wel wat bijzonders eigenlijk. Ik vind die koortjes aan het eind van "Good Day Sunshine" dus wel echt briljant. Docter Robert heeft dan weer een heerlijk riffje. Yellow Submarine kan je dan wel over discussiëren. Maar ik heb de aanwezigheid nooit echt als storend ervaren, je moet het niet te serieus nemen. Maarja de prijsnummers zijn eindeloos, Taxman, Eleanor Rigby, Love You To, Here There and Everywhere, She Said She Said, For No One, Got To Get You Into My Life and Tomorrow Never Knows. Bizar eigenlijk, logisch dat het niveau soms van geniaal naar erg goed zakt 😛 Zeker gezien het feit dat The Beatles zo productief waren. Er moest ook nog wat genialiteit voor de opvolgers over blijven.

Trouwens, Revolver 4,33 en Sgt. Pepper 4.32, het is eindelijk gebeurd! Alleen Abbey Road nog 🙂

geplaatst: 15 januari, 17:36 uur [permalink]
buizen schreef:
"Beatles onwaardig"..
Man man man.

Maak dat je weg komt hier buizen! verboden gebied voor jou. 😉

geplaatst: 16 januari, 16:14 uur [permalink]
Obscure Thing schreef:

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik kom er op terug, bij deze. De albums zijn goed, en zo niet, perfect, zoals ze zijn.