The Beatles - Revolver (1966)

Label: Parlophone

1. Taxman (2:39)
  2. Eleanor Rigby (2:07)
  3. I'm Only Sleeping * (3:01)
  4. Love You To (3:01)
  5. Here, There and Everywhere (2:25)
  6. Yellow Submarine (2:40)
  7. She Said, She Said (2:37)
  8. Good Day Sunshine (2:09)
  9. And Your Bird Can Sing * (2:01)
  10. For No One (2:01)
  11. Doctor Robert * (2:15)
  12. I Want to Tell You (2:29)
  13. Got to Get You into My Life (2:30)
  14. Tomorrow Never Knows (2:57)
avatar van Dungeon
devel-hunt schreef:
The Beatles namen zichzelf tenminste niet zo bloedserieus als de meeste bands van nu wel doen of als de meeste muziekliefhebbers doen. Het was natuurlijk niet voor niets dat monty Python als de enige echte opvolgers van The Beatles werden betiteld. The Beatles beschikte ook over een hele grote dosis Engelse humor, wat ook in de muziek tot uiting kwam. Zo lijkt Maxwell Silver Hammer heel onschuldig, maar het gaat werkelijk over Maxwell wat toen in de kranten stond. Zij sloeg met een Silver hamer de hersenen in van diverse heren die tegen betaling de liefde met haar kwamen bedrijven, ze moesten het met de dood bekopen. Ook leuk, life of Brian de monty Python film was er nooit gekomen zonder inmiddels ex Beatle George.

Hij had ook een cameo in die film. Mr. Papadoupolos.

avatar van bawimeko
Obscure Thing schreef:

Maar goed, als je nummers gaat vervangen op de plaat luister je niet meer naar Revolver.

Klopt, maar ik ben niet zo puriteins. Ik skip ook "Revolution #9", luister ik dan niet meer naar The White Album?

avatar van Faalhaas
Obscure Thing schreef:

Rain en Paperback Writer zijn natuurlijk wel tegelijkertijd met Revolver opgenomen. Maar er werden altijd een paar nummers apart gehouden voor de singletjes. Niks mis mee om die nu te vervangen voor de mindere nummers zoals Yellow Submarine. Vergroot het luisterplezier aanzienlijk.

avatar van Duco van Deugen
Algemeen beschouwd als de voorloper van hun meesterwerk "Sgt Pepper". Kortom: Het is afgelopen met de zoetsappige liefdesliedjes. In de eerste track van het album (Taxman) is meteen al scherpe kritiek te horen op het financiële beleid van het toenmalige Engelse kabinet. The Beatles waren in die tijd al zo groot en machtig dat zij zich dit konden veroorloven.

Later door het Vaticaan zelfs uitgeroepen tot het beste album aller tijden. Dat gaat mij iets te ver, maar in mijn persoonlijke Beatles top-10 zou deze plaat zeker op nummer-2 kunnen staan...

Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed. Ruimschoots '4.5' voor dit iconische album.

avatar van jorro
En ook van dit album wijzig ik mijn stem niet, Het was al even geleden dat ik dit voor het laatst heb aangezet, maar het feestje blijft hetzelfde, Een heel goed album met een paar uitschieters, zoals Eleanor Rigby, For No One en Tomorrow Never Knows.
Yellow Submarine daarentegen is zo'n nummer wat me niet ligt en dat heeft niets met mijn (echte) naam te maken.
2e in de 100 Greatest Albums of 1966 en 1e in Best Ever Albums van dat jaar.
Ook scoort het album een 2e plaats in Best Ever Albums uit de 60's en een 4e plaats in de lijst allertijden.