Dakota - Here's the 101 on How to Disappear (2019)

Label: Sinnbus

1. Four Leaf Clover (3:17)
  2. Sorry (3:20)
  8. Window (3:17)
  9. Alike (3:08)
  10. Sand (3:32)
  11. Lungs (1:31)
  12. Stranger Things (3:23)
  13. Icon (4:07)
avatar van erwinz
Gretz schreef:
Dakota heeft de draad weer opgepakt. Lisa keert (voorlopig) niet meer terug en is nu vervangen door Julia Korthouwer. Over 2 weken doen ze (eindelijk) weer een live-optreden, in Utrecht! Er komt ook nieuw werk aan

Goed nieuws
Ik kreeg vandaag het vinyl binnen van dit album. Blijft een van de betere albums van 2019

Gretz schreef:

Wauw.....wat een goed nieuws! Wel minder wb Lisa natuurlijk; leverde wel een bijdrage aan het geheel. Helaas kan ik dan niet. Ik hoop dat er nog een paar optredens volgen.

erwinz schreef:

Goed nieuws

Wauw.....jaloers.....

avatar van Grizzly Bear
Ook ik heb het vinyl binnen! te bestellen via Bandcamp. Blijft een goed album, en eigenlijk kun je hem bij elke gelegenheid opzetten.

Here's The 101 On How To Disappear | Dakota - musicdakotamusic.bandcamp.com

avatar van WoNa
Ik kwam er net bij toeval achter dat de plaat toch nog op vinyl is verschenen. Direct besteld. Dat hernieuwde optreden is helaas van zeer korte duur geweest. Het is geen goed teken overigens dat er geen website meer is, e-mailadres werkt niet meer, maar de plaat is nog te bestellen. Hopelijk komt na deze ellende er weer goed nieuws over de band.

Hoe triest ook, het heeft er iig schijn van dat de band mijn advies heeft opgepakt nadat de schok verwerkt was. Ze is echt te goed om niet verder te gaan.

WoNa schreef:

Wat bedoel je met die laatste opmerking?

avatar van WoNa
Zwaagje schreef: "Wat bedoel je met die laatste opmerking?"

Dat ik in de recensie op mijn blog eindigde met dat ik hoopte dat de band ooit met een andere zangeres zou proberen door te gaan, omdat wat Dakota heeft echt te goed is om verloren te laten gaan. Hoe verdrietig de aanleiding ook is.

avatar van WesleyX16
Ik heb sinds gisteren ook het vinyl in huis. Wat is het toch mooi om een plaat via vinyl te horen. En hoe anders klinkt het eigenlijk t.o.v. Spotify. Ja heel jammer dat er geen "Dakota" meer is. En wat heeft de zangeres een prachtige stem.

avatar van Zwaagje
Ik ben een beetje bang dat het toch einde verhaal is voor de band. Het lijkt er op dat het mailadres niet meer actief is. Dat zou jammer zijn; er zat veel potentie in de band.

avatar van RadioMad
WoNa schreef:

Enter: Loupe
Loupe - Leave Me There (Official Music Video) - YouTube

avatar van Zwaagje

Toevallig keek ik op Spotify onder de bandnaam Dakota en kwam toen de nieuwe single tegen van loupe "Leave me there". Alle ingrediënten zijn weer aanwezig om iets moois te maken van dit project. Ik ben voorzichtig optimistisch.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
De debuut EP van Loupe is inmiddels uit:
Loupe - Older (2021) - MusicMeter.nl

avatar van Monsieur'
Wat een lekker plaatje is dit zeg! Moet nog even vaker horen om echt een mening te ventileren maar de eerste indruk is erg goed.

avatar van Monsieur'
Nummers als Icon en vooral Alike zijn echt nederpop-perfectie. Dit album is prachtig, maar juist ook met de gehele geschiedenis rondom de meiden en frontvrouw Lisa Brammer. Onlosmakelijk verbonden is het tragische einde van de band voordat het écht begonnen was. Ontsproten uit weer een van de succesvolle Nederlandse muziekscholen waar ook bands als The Visual en consorten uit voortkomen - is Dakota eigenlijk een eendagsvlieg die zich een langer leven waande, en dat gunde ik hen ook. Echter betekende dit voor Dakota ook misschien wel een korter leven voor Brammer, die destijds met borderline en suïcidaliteit worstelde.
101 is doorspekt met spijtbetuigingen, onvervalst onbegrip en liefdesintriges. Heel begrijpelijk dat wanneer de band bijeen was dit niet de nummers waren die je misschien tekstueel of inhoudelijk ook konden opbeuren. Optreden werd lastiger en alles bij elkaar houden bijna onmogelijk. Het uiteindelijke einde is ook direct de tragedie die meer mensen naar dit album trokken - een zwaan die sterft in schoonheid en wij als ramptoeristen die haar bestaan prijzen, ergens is het mooi maar vooral heel bitterzoet.

De band is nu zonder Lisa door onder de naam Loupe, zeker niet minder goed maar - met een markant verscheurde frontvrouw verlies je niet alleen onzekerheid, maar ook een deel van je karakter als band. Het zal mij benieuwen of Loupe de grote schoenen van Dakota kan vullen, ik draai nog een rondje 101.

Monsieur' schreef:

Naar aanleiding van de uitgebrachte EP's deelde ik je mening. Inmiddels is hun eerste volwaardige album uit. De uitgebrachte singles van dat album hebben me echter aangenaam verrast. Geen Dakota, maar minstens zo goed. Uitgebrachte op Excelsior en dat hoor je aan de prachtig mooie productie. Ik ben "om" en ik zou zeggen geef ze een kans!