Inter Arma - Sulphur English (2019)

Label: Relapse

1. Bumgardner (1:59)
  2. A Waxen Sea (7:24)
  3. Citadel (6:40)
  4. Howling Lands (6:59)
  5. Stillness (9:04)
  6. Observances of the Path (1:43)
  7. The Atavist's Meridian (12:34)
  8. Blood on the Lupines (8:36)
  9. Sulphur English (11:49)
Nieuwe track: Citadel

Wat een moddervet nummer! Klinkt behoorlijk als Morbid Angel ten tijde van Gateways to Annihilation, maar dan nog wat doorleefder en smeriger. Heerlijk!

Stillness
The Atavist's Meridian

Dit gaat weer een veelzijdige plaat horen, dat is in de drie vrijgegeven tracks al te horen. The Atavist's Meridian heeft een behoorlijke Neurosis-vibe met een goede scheut psychedelica en Stillness start als een folktrack met prachtige samenzang om daarna langzaamaan op te bouwen en te exploderen.

avatar van [WZ]
Oooohhh yes! Helemaal niet doorgehad dat er alweer een nieuwe aankomt!
Nog maar 2 weken wachten, dus ga niet de 3 tracks luisteren, vind dat Inter Arma albums altijd als een coherent geheel moet worden gezien, dus geen sneak-peaks vooraf

avatar van Don Cappuccino
Inter Arma levert met Sulphur English zijn zwaarste album tot nu toe af. De doordringende midtempo Morbid Angel-stukken vliegen je om de oren in combinatie met dissonante blackmetalachtige passages. Ook zijn de doompassages mistroostiger dan ooit. Het hypnotiserende The Atavist's Meridian doet me zelfs aan Oranssi Pazuzu (meets Neurosis) denken. Complimenten voor T.J. Childers die door het gehele nummer als een waanzinnige drumt en het razend spannend houdt. Dit zijn referenties waar Inter Arma bij vlagen al mee speelde op Paradise Gallows, maar het hier volledig doorzet met zeer goede resultaten. Toch blijft er een enorme veelzijdig geluid en is er ook tijd voor wat rustiger en melodieuzer materiaal zoals Stillness, dat een prachtige folky samenzang heeft. Mike Paparo laat ook weer zijn indrukwekkende baritonstem horen. Inter Arma is een echte ''moderne'' metalband. Daarmee bedoel ik niet qua moderne techniek, maar het feit dat alles kan en alle genregrenzen aan flarden worden gespeeld.

avatar van P8371G
Een van de ontdekkingen van de laatste jaren als nieuwere bands, de laatste 3 albums zijn van zeer hoge kwaliteit , sludge/doom passeert en ook vlagen van black metal komen aan bod , de nummers zijn op de albums soms wat aan de lange kant ,maar is verre van vervelend , albums die in zijn geheel prima wegluisteren als je in dit genre interesse toont.een van de betere 'sludge' albums van de laatste jaren