Mini Mansions - Guy Walks Into a Bar… (2019)

geen stemmen

Label: A Fiction

1. Should Be Dancing (4:29)
  2. Bad Things (That Make You Feel Good) (3:01)
  3. Don't Even Know You (3:36)
  4. Forgot Your Name (3:02)
  5. I'm in Love (3:27)
  6. Time Machine (3:38)
  7. Works Every Time (4:37)
  8. Living in the Future (4:21)
  9. GummyBear (4:02)
  10. Hey Lover (5:45)

met Alison Mosshart

11. Tears in Her Eyes (4:56)
  • vanaf vrijdag 26 juli te koop
avatar van E-Clect-Eddy
GummyBear is de eerste single van de echte opvolger van The Great Pretenders (2015). Dat album bereikte het eindlijstje van mijn album Top 3 van dat jaar.

De stemmen van Michael Shuman en Tyler Parkford zijn bepalend voor het geluid van Mini Mansions naast de humor in de teksten. Goed toegankelijk aanstekelijke Pop Rock in een 'quirky' jasje en dat hoor ik ook nu weer bij de nieuwe single. "het werkt telkens weer"

Daartussen zaten nog een EP Works Every Time (2018) en Flashbacks: A Collection of B-Sides from the Great Pretenders (2018) met de restanten van TGP. Het beste nummer uit die periode Works Every Time krijgt terecht een plekje op dit album.

Bovendien, als ik me goed herinner, toerden deze lui ook nog eens als de live band van hun idolen Ron en Russell Mael in Sparks.

avatar van E-Clect-Eddy
Tweede single Hey Lover is uit, met een bijdrage Alison Mosshart (zangeres van The Kills)

Hey Lover - YouTube - audio only