Enforcer - Zenith (2019)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Die for the Devil (3:11)
  2. Zenith of the Black Sun (5:36)
  3. Searching for You (2:53)
  4. Regrets (6:00)
  5. The End of a Universe (4:19)
  6. Sail On (3:03)
  7. One Thousand Years of Darkness (4:12)
  8. Thunder and Hell (4:50)
  9. Forever We Worship the Dark (5:27)
  10. Ode to Death (6:56)
  11. To Another World * (3:10)
avatar van Remco 27-2-1989
De video clip is al een dikke week uit
ENFORCER - Die For The Devil (OFFICIAL MUSIC VIDEO) - YouTube

Lijkt alsof ze met dit nummer meer naar de glammetal gaan, hopelijk bevatten de overige nummers wel de speedmetal elementen die normaal in hun songs zitten.,

avatar van Remco 27-2-1989
tweede nummer is ook uit, een ouderwetse jetser van deze mannen,
ENFORCER - Searching For You (OFFICIAL LYRIC VIDEO) - YouTube

avatar van Kronos
Gek genoeg is dit het eerste album van deze band dat ik beluister. Het schijnt een stijlbreuk te laten horen waar niet alle fans even gelukkig mee zijn. Maar ik vind het echt wel een heel fijn plaatje. Het soort van metal/hardrock dat niet in een subgenre te vangen is. Waarin men soms met knullige melodieën al eens riskeert op de bek te gaan en er dan toch mee weg blijkt te komen, aanstekelijk en meezingbaar als het is. Natuurlijk moet ik die andere albums ook maar eens opzoeken, maar beter dan dit gaat het voor mij niet worden waarschijnlijk.

Kronos schreef:
denk dat ik Zenith album een tijdje op de plank laat liggen, eerste luisterbeurt viel mij zwaar tegen, vooral omdat de 2 voorgangers Death by Fire en From Beyond dijken van albums zijn, en draai ze nog regelmatig. ook het Live album Live By fire is hemels een van de beste live albums in mijn collectie. hopelijk laten ze de tapes mee draaien met hun huidige tour, en dat de songs op het Zenith album live beter uit de verf komen

Aardige CD, maar ik vond zijn voorgangers veel beter.