Leif Erikson - 21 Grams of Soul (2019)

1 stem

Label: Beatnik

1. 21 Grams
  2. Second Curve
  3. Night Bus
  4. Matter
avatar van blur8
Leif Erikson grossiert in sferische luister popsongs zoals ook Palace daar goed in is.
Een soort chilled out gitaarsound met melodische riffs en kleine accenten.

avatar van blur8
3de track nu ook als single uitgebracht. Second Curve. Ga die genuanceerd gitaarklanken steeds fijner vinden. Kritiekpuntje: 3:20 is voor dit nummer te kort. Gitaar samenspel had probleemloos 2 minuten langer gekund, gemoeten. Dan maar op de repeat.

avatar van blur8
Naar aanleiding van de concerten van deze sympatieke Engelsen, uitgesproken fan geworden.
Hun luisterpopsongs zijn tegenovergestelde van uitgesproken en lijken op eerste gehoor geen rimpel in de vijver te veroorzaken. Maar de fijne heldere gitaar in Night Bus is zo prettig om te horen.
Hele EP gaat direct weer op de repeat.