Hawksley Workman - Median Age Wasteland (2019)

Canada
Label: Isadora

1. Birds in Train Stations (4:57)
  2. Lazy (4:34)

6. To Receive (5:35)
  7. Skinny Wolf (4:25)
  8. Song of Summer (5:01)
  9. Oksana (5:03)
  10. Stoners Never Dream (4:22)
  11. Snowmobile (3:40)
avatar van muziekobsessie
Alweer zijn 16e album lees ik ergens en eindelijk na al dat verschrikkelijke geëxperimenteer weer is een steengoede ala zijn oudere werk als the delicious wolves/lover fighter/treefull of starling. Rake originele gedurfde teksten zoals Father John Misty dat ook doet alleen vind ik het bij Workman veel leuker zoals de prachtige opener "Birds in trainstation like you and me" of het ontroerende "skinny wolf".
Producer Murray Lightburn frontman van the Dears heeft er echt een feest voor het gehoor van gemaakt vol met prachtige strijkersarrangementen maar ook tegelijk simpel en eerlijk laten klinken.
En vooral zijn zang heeft hij een ereplaatsje in de mix heeft gegeven. En zingen kan Workman als de beste wat een krachtige falset heeft hij zeg!
Kan wel zeggen dat dit de verrassing van het jaar voor mij is geworden van een artiest die ik al een tijdje uit 't oog(gehoor) was verloren vanwege bar slechte albums. Dikke aanrader dus Lura erwinzaERodynamICPoles Apart

Ik ben de beste man compleet uit het oog verloren.

avatar van erwinz
ik ook

avatar van muziekobsessie
Mooiste tekst sinds tijden! Hoe origineel vogels op treinstations vergelijken met ons.
Birds in Train Stations - YouTube

avatar van popstranger
Birds in Train Stations, Skinny Wolf en Song of Summer zijn prachtsongs en net als het gehele album een aanrader. Gezien de weinige stemmen hier valt er voor heel wat mensen nog iets te ontdekken.