Underworld - DRIFT Episode 2 (2019)

Alternatieve titel: “ATOM”

Electronic
Label: Smith Hyde

1. Appleshine [Film Edit] (9:40)
  2. Molehill (5:35)
  3. Threat of Rain (14:50)
  4. Brussels (4:18)
  5. Soniamode (3:30)
  6. Appleshine Continuum (47:17)

met The Necks

Man man man! Wat is dit?
Techno? Klassiek? Jazz?
Meesters!
Ik denk dat Miles D. dolgelukkig zou worden van dat laatste nummer. Een riante track van 45 minuten van puur eargasm. Piano, beat, acoustische bas. Geen gezing. Mozart ook denk ik.

Hyde en Smith op dreef.
Nogmaals: Meesters!

Een sterk vervolg op Drift episode 1!

Is op het afsluitende nummer een Hammond-orgel de toonaangevende geluksbrenger?

Ik ben een liefhebber en géén kenner. Daarom dus.

avatar van Shelter
Tering wat een vette plaat, zag deze niet aankomen.
Vooral erg techno met hele vette atmospheric samples en Tom Yorke achtige zang.
4.5* voor nu en als de houdbaarheid er is wellicht meer

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ok, Threat of Rain is niét normaal. Ik zit hier met mijn koptelefoon op, het is even na 1 uur op de zondagavond en word volledig weggeblazen door deze track. Hier heb je echt geen drugs voor nodig, snoeihard gaan, in het kwadraat keer 2. Wat zit dit verschrikkelijk goed in elkaar, het is ongelofelijk. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een eerste luisterbeurt. De absolute grootmeesters in het genre, dat bewijzen ze hier wel weer. Misschien wel één van de beste tracks die ik in jaren heb gehoord...

Soniamode kan mij een stuk minder bekoren en ook zijn de vocalen her en der net niet optimaal, maar het sluitstuk geeft me geen andere keuze dan meteen 4,5* toe te kennen. Diepe buiging, deze zag ik echt niet aankomen, maar hier doen we het voor!