1990s - Cookies (2007)

Label: Rough Trade

1. You Made Me Like It (3:10)
  2. See You at the Lights (2:55)
  3. Cult Status (2:56)
  4. Arcade Precinct (3:13)
  5. Switch (2:09)
  6. Enjoying Myself (2:28)
  7. You're Supposed to Be My Friend (3:38)
  8. Pollokshields (2:24)
  9. Risque Pictures (3:12)
  10. Weed (3:26)
  11. Thinking of Not Going (2:02)
  12. Situation (5:07)
avatar van Dielie
'See You At The Lights' is dus het kindje van deze band, ik had het nummer al regelmatig gehoordt maar wist niet goed welk groepje het was, niet echt mijn ding, ma tklinkt wel opgewekt

avatar van Facedown
Jep, opnieuw een Indie-rockbandje uit de UK. See You at the Lights is een liedje dat dagen door je hoofd spookt, benieuwd naar de rest.

avatar van Tekh
heb er 2 nummertjes van gehoord en dat vond ik wel oke dus ben benieuwd naar de hele cd.zijn dit jaar op Metropolis en london calling te bezichtigen.

avatar van bonothecat
Aantal erg aanstekelijke liedjes. En die liedjes speelden ze afgelopen woensdag ook bij een sessie van 3voor12. Het enthousiasme spatte er vanaf (en dat nadat ze ook al dezelfde avond het voorprogramma van de kaiser chiefs hadden verzorgd). Thuis meteen dit album gecheckt, en dat valt dan jammer genoeg niet mee. Het wil maar niet ontstijgen aan het gemiddelde britpop bandje. Toch 3 sterren, maar dan voornamelijk voor de lekkere catchy nummers van het begin van de cd.

De singles zijn goed (You're Supposed to Be My Friend en vooral See You at the Lights), verder kan het me niet erg boeien.

Overigens zaten deze heren ooit samen met een aantal leden van Franz Ferdinand in het bandje The Yummy Fur.

avatar van Koerok
Net de singles even beluisterd op Youtube. Het pakt me niet. Allemaal wat te vrolijk en te simpel.

avatar van blur8
Hun meeste koortjes blijven lullig klinken, waardoor het net niks wordt, met de potenieel goede songs. Wat jammer. Eigenlijk blijft alleen [See You at the Lights] overeind staan. Een wonderlijke CD.

(verwijderd)
Bah. Ik kan de ceedee niet vastpakken. Hij glibbert telkens uit m'n handen!

avatar van Arrie
Lekker vrolijke muziek die erg goed wegluistert. Niks bijzonders, maar gewoon goede britpop. 3,5*

Slecht resultaat van een paar heel goede demos. Vorig jaar kon 'men' op de myspace van deze band een paar briljante demos horen. Maar uiteindelijk is dit zo zwaar geproduceerd dat het z'n spontaniteit en dynamiek verliest.

avatar van jurado
1,0
Weer zo'n band, sorry maar hier word ik wel heel erg moe van .
Wa een slap geouwehoer staat hier op zeg en het rampzalige van alles is dat ze er nog me weg komen ook....

avatar van lauradance
De zang vind ik niet zo heel erg leuk maar de gitaren wel.

avatar van midnight boom
IK vind het wel leuk, ik heb hem al een hele tijd maar hij gaat niet vervelen.

avatar van dilluhn
Erg aanstekelijk. De eerste 3 liedjes vind ik echt goed. Voor de rest staan er nog wel een paar leuke liedjes op.

avatar van Sandow
Dit is simpele indie rock/pop, met scherpe teksten en waarvan ik bovendien keer op keer vrolijk word. Ik vind dit helemaal niet flauw of slap, ik vraag me af hoe je dit als storend kan ervaren. Het doet me ook denken aan The Rolling Stones, wat in geen geval een slechte referentie is. Absolute topper is Situation, gevolgd door You're Supposed To Be My Friend en See You At the Lights, echte tegenvallers staan er niet op.

avatar van Arrie
Ja dit is ontzettend simpele muziek. En ja, de teksten zijn veelal ook niet al te best. Het is allemaal echt niet hoogstand, of wat dan ook. Maar het is zo verdomde catchy! Hier word ik gewoon automatisch vrolijk van!

You Made Me Like It vind ik al een heerlijke opener. Dit nummer vind ik gewoon erg sterk uitgevoerd. Hier is de tekst niet bijzonder slecht, de melodieën zijn catchy, de hele sound is goed uitgewerkt. Een leuk aanstekelijk gitaar-riffje die je nog heel lang blijft achtervolgen in je hoofd. Ontzettend fijne "achtergrondzang". Dit is catchy zoals het bedoeld is.
Ja hoor, en daar zijn de eerste papapa's al. Dat kon je natuurlijk verwachten bij deze muziek. Ook hier zijn weer alle ingrediënten aanwezig. Ik vind de zang ook gewoon prima, evenals het gitaarspel. Hier word ik gewoon ontzettend vrolijk van. De Kaiser Chiefs zijn niet ver weg. En ook van de Kaiser Chiefs word ik ontzettend vrolijk, goede referentie dus.
Cult Status klinkt een beetje als de Stones (inderdaad Sandow), maar toch wel een stuk minder. Het nummer zelf stelt eigenlijk niet zoveel voor.
En ook hier weer lalala's. Arcade Precinct, geen bijzonder nummer maar luistert gewoon lekker weg. Het is vlees noch vis. Klinkt als het zoveelste bandje. En dat zijn ze natuurlijk ook wel eigenlijk.
Switch vind ik wel weer erg leuk! Weer zo lekker catchy. De tekst gaat weer helemaal nergens over, maar goed, vrolijkheid alom. Meezingbaarheidsfactor: 100%! Blijft het in je hoofd hangen? Jazeker! Het nummer is dus weer perfect in z'n genre.
Enjoying Myself heeft wel een hele puberale tekst. Maargoed, aardig nummer dat het ene oor in gaat en het andere uit. Maar luistert wel weer lekker weg.
You're Supposed To Be My Friend heeft zelfs een heuse opbouw! Leuk nummer is het. Zit goed in elkaar, maar doet me toch iets minder dan de andere hoogtepunten.
Pollokshields doet me dan weer meer. Leuk refrein. Lekker catchy uiteraard meer. Meer hebben ze ook niet echt te bieden, volgens mij. Maargoed, voor zo af en toe een nummer blijft het toch wel leuk.
Risque Pictures is weer zo'n ene-oor-in-andere-oor-uit-liedje. Weinig bijzonders.
Weed is een nummer over... tja, wiet dus. Niet echt heel volwassen. Als het nou subtiel was gebracht... Verder gewoon een saai nummer.
Thinkin' of Not Goin' is al helemaal kinderachtig, qua tekst. Het gaat over spijbelen. Kom op zeg... Maargoed, lekker klinkt het zeker. Mijn hoofd knikt tevreden mee met de muziek. De tekst negeer ik maar even.
Situation is ineens een wel 5 minuten lange afsluiter. Huh? Geen kort catchy nummer? Nee, allemaal saai gitaargesoleer. Daar heb ik dus helemaal niets mee. Voor de rest is het wel aardig. Maar gitaarsolo's hoeven van mij niet, en zeker niet bij zulke muziek.

Nouja, veel bijzonders is dat album dus niet. Maar wel catchy, en leuk om zo af en toe te draaien. Meer niet. Maar genoeg leuke nummers voor een 3,5*.