The Rolling Stones - Honk (2019)

Label: Universal

6. Just Your Fool (2:18)
  7. Wild Horses (5:42)
  8. Fool to Cry (5:05)
  9. Angie (4:32)
  10. Beast of Burden (4:25)
  11. Hot Stuff (5:21)
  12. It's Only Rock'n'Roll (But I Like It) (5:08)
  13. Rock and a Hard Place (5:24)
  14. Doom and Gloom (3:58)
  15. Love Is Strong (3:47)
  16. Mixed Emotions (4:38)
  17. Don't Stop (3:59)
  18. Ride 'Em on Down (2:49)
  19. Bitch (3:37)
  20. Harlem Shuffle (3:25)
  21. Hate to See You Go (3:22)
  22. Rough Justice (3:12)
  23. Happy (3:05)
  24. Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) (3:27)
  25. One More Shot (3:02)
  26. Respectable (3:08)
  27. You Got Me Rocking (3:35)
  28. Rain Fall Down (4:54)
  29. Dancing with Mr. D (4:53)
  30. Undercover (Of the Night) (4:33)
  31. Emotional Rescue (5:40)
  32. Waiting on a Friend (4:35)
  33. Saint of Me (5:15)
  34. Out of Control (4:45)
  35. Streets of Love (5:09)
  36. Out of Tears (5:27)
  37. Get Off of My Cloud [Live at Principality Stadium, Cardiff] * (3:20)
  38. Dancing with Mr. D [Live at the Gelredome, Arnhem] * (4:36)
  39. Beast of Burden [Live at Arrowhead Stadium, Kansas] * (4:16)

met Ed Sheeran

40. She's a Rainbow [Live at U Arena, Paris] * (3:23)
  41. Wild Horses [Live at London Stadium] * (4:49)

met Florence Welch

42. Let's Spend the Night Together [Live at Manchester Evening News Arena] * (4:04)
  43. Dead Flowers [Live at Wells Fargo Center, Philadelphia] * (5:24)

met Brad Paisley

44. Shine a Light [Live at ArenA, Amsterdam] * (4:11)
  45. Under My Thumb [Live at London Stadium] * (4:30)
  46. Bitch [Live at the Honda Center, Anaheim] * (5:15)

met Dave Grohl

totale tijdsduur: 2:32:39 (3:16:27)
avatar van nlkink
Een compilatie? Die hadden we nog niet. Staat er nog iets 'nieuws' op?

avatar van gaucho
Een compilatie, ja. Maar het is in elk geval de eerste met 'Respectable' erop...

Deze tracklist is van de 2CD-versie (en 3 LP's). Ik begreep dat er een deluxe versie komt waarbij een DVD met recente live-opnamen is toegevoegd, sommige nummers met bijdragen van hedendaagse gasten.

Van de Stones-website: 'Honk' is the brand-new Best Of compilation album from the Rolling Stones — featuring the biggest hits and classic cuts from every Rolling Stones studio album from 1971 to 2016’s Blue & Lonesome.

This is the most up to date collection of essential Stones’ tracks, including 36 fan favourites and rarities, with the deluxe version featuring 10 additional live songs, presenting collaborations with some of the biggest names in music.

Dit is de tracklist van de DVD:

1.Get Off of My Cloud
2.Dancing with Mr D
3.Beast of Burden (met Ed Sheeran)
4.She's a Rainbow
5.Wild Horses (met Florence Welch)
6.Let's Spend the Night Together
7.Dead Flowers (met Brad Paisley)
8.Shine a Light
9.Under my Thumb
10.Bitch (met Dave Grohl)

avatar van henk01
A must have deze

avatar van gaucho
Not at all, wat mij betreft - voegt voor mij niks toe. En ik bezit het leeuwendeel van de Stones-discografie. Net zomin als Grrr..., en alweer met een vreselijke hoes.

Past in de hedendaagse 'oude rockers' trend om elke relatief nieuwe studioplaat te laten volgen door een nieuwe verzamelaar. Maak eerst die nieuwe plaat eindelijk eens af, jongens...

avatar van gigage
Cd1, cd 3 en cd 2 is de volgorde hierboven. Cd 3 zijn live tracks van de laatste tour.
Ze gaan nu weer het podium op, daarna nieuw album pas, neem ik aan. Het lijkt ook heel gebruikelijk om een compilatie uit te brengen voor een grote US tour.

avatar van pjh1967
Dancing with Mr. D is een opname van hun optreden in de Gelredome Arnhem op 15-10-2017.

Van de 2Officiële pers release

De bonus disc van de deluxe 3CD versie bevat een tiental livetracks die zijn opgenomen tijdens de recente tournees van de Rolling Stones, waaronder het in 2017 in Arnhem opgenomen Dancing With Mr. D. Dat was een bijzonder moment voor de fans, want het was voor het eerst in 44 jaar tijd dat de Stones deze song weer op hun setlist hadden staan.

Honk tracklisting

Fool To Cry
Angie
Beast Of Burden
Hot Stuff
It’s Only Rock’n’Roll (But I Like It)
Rock And A Hard Place

Harlem Shuffle
Hate To See You Go
Rough Justice
Happy
Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker)
One More Shot
Respectable
You Got Me Rocking
Rain Fall Down
Dancing With Mr D
Undercover (Of The Night)
Emotional Rescue
Out Of Tears

Disc 3 – Livetracks
Get off My Cloud
Dancing With Mr D
Beast Of Burden (met Ed Sheeran)
She’s A Rainbow
Wild Horses (met Florence Welch)
Let’s Spend The Night Together
Dead Flowers (met Brad Paisley)
Shine A Light
Under My Thumb
Bitch (met Dave Grohl)

avatar van Jelle78
Tja, als doorgewinterde Stones-fan zit ik hier natuurlijk niet op te wachten. Ik hoop dat de live cd apart verkrijgbaar wordt, want dat lijkt me nog wel grappig. Maar dat zal wel niet. Gelukkig is er Spotify.

Overigens is het in het licht van de op dit moment verkrijgbare verzamel cd's wel begrijpelijk dat er een verzamelplaat met post 1970 werk uitkomt. Forty Licks en Grrr!, beide met zowel jaren 60 als post 1970 materiaal, zijn al jaren niet meer verkrijgbaar (vooral van Grrr! vind ik dat erg vreemd, ik denk dat het iets te maken heeft met de samenwerking tussen ABKCO, de rechthebbers van de jaren 60 muziek van de Stones, en de Stones zelf, rechthebbers van al hun muziek sinds 1970). Jump Back is op dit moment de enige nog verkrijgbare verzamel cd met post 1970 materiaal, maar die is alweer uit 1993. Bovendien staat die plaat al niet meer op Spotify, dus ik neem aan dat de winkels hun restvoorraad nog verkopen en dat die dan ook zal verdwijnen.

Blijft de vraag over hoe nodig het is om een verzamel cd te hebben met post 1970 materiaal. Voor de jaren 60 muziek van de Stones zijn verzamel cd's essentieel, anders mis je nummers als Jumpin' Jack Flash, 19th Nervous Breakdown en Honky Tonk Women (allen destijds alleen op single uitgekomen). Maar ik zou zeggen dat de gemiddelde muziekliefhebber aan Sticky Fingers, Exile On Main St. en eventueel wat latere platen als Some Girls, Tattoo You, Black And Blue en/of Bridges To Babylon echt wel genoeg heeft. Bovendien is er altijd nog Spotify of een andere streamingdienst waar je je eigen verzamel cd kunt samenstellen of een andere plaat eens kunt beluisteren.

Ofwel: voor iemand die per se een fysieke verzamelaar met post 1970 materiaal in zijn of haar handen wil hebben is Honk zeker een toegevoegde waarde. Voor alle andere mensen is dit overbodig.

Ik vind overigens de titel en de albumart vrij afzichtelijk (net als Grrr! en Forty Licks), dus ook dat is geen reden om tot aanschaf over te gaan.

avatar van Jelle78
Over het vrijgegeven live nummer Wild Horses met Florence Welch: wat een lelijke stem heeft heeft zij zeg! Dat vibrato, ik krijg er de rillingen van! Een vakkundige verkrachting van een prachtig nummer.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De bonus disc is wel degelijk een cd, dus ik heb bij deze de tracks toegevoegd.

avatar van gastheerg
Voor de doorgewinterde Stones fan wellicht overbodig. Maar er staat nergens dat je alles moet kopen. Ik heb inmiddels ook wel genoeg van die jongens staan.

Maar ik heb een aantal (zeer) jonge collega's en die tonen interesse in bands als Led Zeppelin, The Stones en Pink Floyd (om maar een paar te noemen). Voor hen is dit een geweldige compilatie om de Stones te leren kennen.

M'n dochter is 22 en heel veel in haar vriendenkring ontdekken vinyl en artiesten die in die jaren groot zijn geworden. Kunnen ze beter zo'n compilatie kopen dan een paar tweede hands LP's vol met krassen en hoezen met resten waar een CSI team een maand lol aan kan hebben.

Ja en de hoes? Ach............ hoezen als Sticky Fingers en Exile On Mainstr zijn als eens gemaakt.

avatar van WoNa
Een nieuwe plaat? Ik denk dat dit het was. Anders had hij er nu voorafgaande aan de V.S. tour gelegen of een van de voorgaande. De bluesplaat was een heel prettige verrassing. Wat mij betreft maken ze er nog een.

Honk? Ach, die kan ik rustig voorbij laten gaan. Ik heb alles minstens al twee keer in een of andere vorm in de kast staan. En als ik eerlijk ben, dan heb ik de Stones ook een beetje achter me gelaten. Het blijft fijn om af en toe een nummer te horen en zeker om een aantal nummers zelf te spelen, vooral het oude werk natuurlijk.

avatar van Aladdin
Serieus? Een compilatie met wat recente liveopnamen, ik kan niet wachten

Moffel
2,5 uur oude nummers?

Ik persoonlijk beluister liever 3 a 4 nieuwe albums in dezelfde tijdspanne. Maar dan niet van de Stones, want die zijn er niet.

avatar van pmac
Shine a light live is een opname uit Amsterdam. Dat is dan wel weer geinig. Verder vind ik de jaren 60 nummers wel een gemis.

Aladdin schreef:
Serieus? Een compilatie met wat recente liveopnamen, ik kan niet wachten

Nee, wel goed lezen he...

dat is alleen de bonus disc... het is dus nog erger.. het is de zoveelste verzamelaar...

avatar van Jonestown
Prima dat er weer een verzamelaar verschijnt. Op vinyl zeer welkom, want er is op dit moment geen verzamelaar voorhanden met een vergelijkbare tracklisting die de periode 1971-2016 covered en om nu al die individuele LP´s één voor één op te zetten om die tracks te horen doet ook niemand, dus ik heb alvast een ordertje geplaatst. Bovendien zijn vinylversies van Grrr en Forty Licks die links en rechts op marktplaatsen worden aangeboden achterlijk geprijsd.

avatar van goldendream
Er is veel kritiek op deze verzamelaar, maar als je 'Rolled Gold' (de versie met 40 nummers) met deze combineert, heb je toch wel een degelijk overzicht van hun carrière. 'Brown Sugar' en 'Wild Horses' heb je dan wel dubbel. Alleen ontbreekt hier weer de zo essentiële chronologie.

'Grrr' (deluxe-editie met zo'n 80 nummers) is de beste verzamelaar, want dan heb je geen dubbele nummers en is de chronologie gerespecteerd. Alleen is die bijna niet meer te vinden en als je die toch vindt, is hij schandalig duur geprijsd.

Conclusie: er is een overaanbod aan verzamelaars, maar deze is wel een goede.

avatar van Jonestown
Of Hot Rocks en More Hot Rocks en eventueel nog de Singles Collection London Years plus deze verzamelaar en je hebt wat je moet hebben.

avatar van Thunderball
Kon het toch weer niet laten om hier een zooi versies van te bestellen:

de Japanse SHM 3CD
de 4LP set met een T-shirt bundle
de blauw gekleurde LP versie
de Amerikaanse 1cd

Ach ja, ben niet naar de Grote Verzamelbeurs geweest, ik moet toch wat...

avatar van Thunderball
Het erge is natuurlijk dat de kans groot is dat ik het meeste niet eens uit het seal zal halen en nooit zal draaien. Die superdeluxe Grrr box staat/ligt ook nog ergens na al die jaren niet opengemaakt stof te vergaren, maar.... hebben is hebben!

avatar van Jonestown
Bijkomende functionaliteit van nog gesealde geluidsdragers is het orgasmegevoel wanneer je Discogs of Popsike bezoekt en kijkt wat die shit resp. waard is c.q. ervoor betaald is en bij jezelf denkt: die heb ik ook mint in de kast staan. Om ze vervolgens toch nooit van de hand te doen. Ervan uitgaande dat die sealed shit investeringsfähig is tenminste.

avatar van heartofsoul
Thunderball schreef:

Rare snuiters hier op Musicmeter...

avatar van henk01
De Stones varen er wel bij

heartofsoul schreef:

Rare snuiters hier op Musicmeter...

Ach valt wel mee, zo vreemd ben je waarschijnlijk niet, hoor!

gaucho schreef:
Een compilatie, ja. Maar het is in elk geval de eerste met 'Respectable' erop

Die staat ook op "Jump Back" en "GRRRRR"

Gezien het artwork van deze nieuwe Best Of denk ik dat deze bedoeld is om "Jump Back" te vervangen. Artwork is grotendeels hetzelfde. Had alleen "Rain Fall Down" en "Streets of Love" vervangen door "Highwire", "Sad Sad Sad" of "Almost Hear You Sigh". Valt me trouwens ook op dat "Anybody Seen My Baby" er niet tussen staat.

avatar van Vineyard
Veelbelovend Brits bandje. Ouderwetse Rock.
Ik voorspel deze talentvolle jonge honden een gouden toekomst.

Towser schreef:
Die staat ook op "Jump Back" en "GRRRRR".

Ouch...kun je nagaan hoe vaak ik mijn Stones-compilaties nog uit de kast pak. Nou ja, GRRRR heb ik sowieso nooit aangeschaft, maar Jump back en Forty licks heb ik nog wel in de kast staan. Naast hun vrijwel complete reguliere discografie...

Towser schreef:

Dat laatste is inderdaad opvallend, want dat was een redelijk grote hit voor de Stones in hun nadagen. Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat ze gedwongen waren de songwriters-rechten te delen met k.d. lang, omdat het refrein wel heel erg op haar hit Constant craving lijkt.

Verder heb je gelijk met die drie nummers van Steel wheels - dat waren alle drie hits, en goeie nummers bovendien. Dus die zouden hun plaatsje op een uitgebreide Stones-verzamelaar met post-60s werk wel verdiend hebben. Misschien vonden ze dat het album Steel Wheels daarmee te zwaar vertegenwoordigd zou zijn. Die plaat leverde dan ook niet minder dan vijf singles op.

Verder kan ik me nog iets voorstellen bij de argumentatie dat er geen 2LP-versie van een Best of van hun werk vanaf 1971 voorhanden was. Jump back en Forty licks waren tenslotte CD-uitgaven, terwijl Rewind (waar nog wel een LP van uitkwam in de jaren tachtig) al een eeuwigheid vervallen is.
Met de opleving van het vinyl bied je dan toch iets betrekkelijk unieks aan de fans. Aan mij niet besteed (tenzij ik 'm heel voordelig zou tegenkomen, maar dat is niet waarschijnlijk), maar ik kan me in die redenering nog wel vinden.

Moffel
10 bonus tracks zijn de meerwaarde van dit album; stukje voldoening komt uiteindelijk toch bovendrijven na beluistering inclusief de bonussen. 3.5 ster.

Moffel schreef:

Florence op "Wild Horses" had voor mij dan weer niet gehoeven, maar de CD is een leuke live toevoeging, een beetje de "Still Life" van 2019.