Abbath - Outstrider (2019)

Noorwegen
Label: Season of Mist

1. Calm in Ire (Of Hurricane) (4:32)
  2. Bridge of Spasms (3:49)
  3. The Artifex (4:09)
  4. Harvest Pyre (4:12)
  5. Land of Khem (4:08)
  6. Outstrider (5:39)
  7. Scythewinder (4:17)
  8. Hecate (4:25)
  9. Pace Till Death (3:41)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
De eerste tonen en beelden zijn beschikbaar: Abbath - Harvest Pyre (official music video) - YouTube.

avatar van Eddie
Best een lekker voorproefje. Het lijkt of Abbath een beetje het vertrouwde Immortal geluid vaarwel aan het zeggen is. Het klinkt transparanter, meer midtempo en vooral veel agressiever en bozer dan ik van Abbath gewend ben. Vooral vocaal klinkt het erg lekker. Ik proef een soort venijn in het nummer alsof Abbath aan zijn oude strijdmakkers wil laten zien wie er de baas is!

Topplaat. Hard en venijnig. En ook goed geproduceerd... Hetgeen in het genre niet altijd een evidentie is.
Als zowel abbath als immortal onafhankelijk van elkaar platen blijven uitbrengen van het niveau van hun laatste (allebei) dan is de split zeker geen drama

avatar van Edwynn
Ik kan voorlopig niet veel met wat Demonaz en Abbath allemaal doen. Te braaf, teveel leentjebuur en gewoon teveel net niet.
Op Pace Till Death klinkt Abbath lekker smerig en onstuimig. Maar ja, das dan weer een cover...

avatar van jurado

Kom óp zeg, dit kán toch niet meer.
In je leren pakje, panda schmink op je porem, met een speelgoed bijltje door de sneeuw banjeren.
Olve Eikemo, in welk jaar leven wij?

...of begrijp ik de grap niet?

avatar van Edwynn
Call Of The Wintermoon revisited