Abbath - Outstrider (2019)

Noorwegen
Label: Season of Mist

1. Calm in Ire (Of Hurricane) (4:32)
  2. Bridge of Spasms (3:49)
  3. The Artifex (4:09)
  4. Harvest Pyre (4:12)
  5. Land of Khem (4:08)
  6. Outstrider (5:39)
  7. Scythewinder (4:17)
  8. Hecate (4:25)
  9. Pace Till Death (3:41)
avatar van HammerHead
Een flink aantal keer beluisterd nu de afgelopen weken en dit is gewoon een lekker vettig en smerig zwart metalen schijfje. De stijl houdt ergens het midden tussen Immortal en Abbath's eerdere project I van een dik decennium geleden. Nergens vernieuwend of origineel, maar nummers als Harvest Pyre, Outstrider en de al door Edwynn aangehaalde Bathory cover Pace Till Death laten een Abbath in solide vorm zien wat mij betreft. Ik vind deze poging ook duidelijk beter dan de titelloze debuutplaat van een paar jaar terug.

Prima plaat, 3,5*