Cocaine Piss - Passionate and Tragic (2019)

Belgiƫ
Punk / Rock
Label: Hypertension

1. Sociopathic Friend (0:53)
  2. Pretty Pissed (1:22)
  3. Eat the Rich (2:22)
  4. Every Night I'm Waiting (1:12)
  5. Fake Tears (1:45)
  6. Role Model (1:14)
  7. Body Euphoria (3:18)
  8. Poor Decisions (1:29)
  9. My Cake (0:44)
  10. Dry Mouth (1:35)
  11. Something for Your to Worry About (2:30)
  12. Happy Ending (1:40)
avatar van CWTAB
Terug Steve Albini achter de mix... bij de vorige plaat was ik geen fan van z'n typerende "droge" mix (net zoals diezelfde mix KKK's hun, Physical Violence saboteerde).

avatar van blur8
Punk uit het Waalse Luik. 12 nummers die in 20 minuten zijn afgewerkt. lekker kort maar krachtig.
Zag ze optreden als support van Whispering Sons.
Zangeres zo gek als een deur, maar de band speelt veel beter dan dat zij zingt; ik bedoel Scheeuwt.
Best verteerbaar als live-act.

bennerd
Alweer een leuke Cocaine Plaat-piss, maar het gevoel bekruipt me ook wel dat het allemaal wat braver en properder aan het klinken is. Ik ben sowieso geen fan van het verplicht aanvoelende 'langer nummertje halverwege de plaat om te korte tracks wat te onderbreken', maar ik struikel vooral over het geluid en het meer rockende gevoel dat erin zit. The Pool raasde er veel harder door.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik zie de plaat van dit Luikse combo alsnog groeien en hoog in mijn jaarlijst eindigen. Daarvoor blijft het te veel feesten op een wel heel erg eigenzinnige manier. Als ze nummers als Sociopathic Friend en Poor Decisions blijven maken, ben ik een tevreden mens. Punk zoals het nooit bedoeld is.