Full of Hell - Weeping Choir (2019)

Punk / Metal
Label: Relapse

1. Burning Myrrh (2:12)
  2. Haunted Arches (1:07)
  3. Thundering Hammers (1:54)
  4. Rainbow Coil (3:08)
  5. Aria of Jeweled Tears (1:28)
  6. Downward (1:35)
  7. Armory of Obsidian Glass (6:55)
  8. Silmaril (1:14)
  9. Angels Gather Here (2:40)
  10. Ygramul the Many (1:31)
  11. Cellar of Doors (1:03)
avatar van Don Cappuccino
Full of Hell gooit er nog een schep bovenop ten opzichte van Trumpeting Ectasy. Weeping Choir verkent ontzettend veel terrein, maar is ook ongelofelijk consistent binnen zijn 25 minuten. De band heeft in de laatste jaren zijn deathmetalinvloeden meer naar de voorgrond laten komen en dat is hier ook weer het geval. Toch blijft daar de furieuze grindcoresound inzitten. Full of Hell gaat op deze plaat heel erg hard, maar biedt genoeg duidelijkheid. Wat dat betreft doet Full of Hell me best wel denken aan Brutal Truth.

De band onderscheidt zich van genregenoten en zet echt een eigen geluid neer. De harsh noise is wat sterker terug (Rainbow Coil) en het zeven minuten durende Armory of Obsidian Glass is een van de mooiste tracks die ze tot nu toe hebben opgenomen: een rollercoaster die van doom naar post-rock en zelfs wat blackmetal gaat. Het spookachtige ''koor'' op de achtergrond is van Kristin Hayter (Lingua Ignota). Angels Gather Here is een donderende industrialtrack die mij doet denken aan Author & Punisher en The Body en in Ygramul the Many vergezelt een piepende en scheurende saxofoon de deathgrindmanie.

Dylan Walker laat horen een van de beste extreme metalvocalisten van dit moment te zijn. Zijn grunts zijn ongelofelijk diep, zijn krijsen waanzinnig hoog en tergend en voor de rest nog een heel scala aan onmenselijke klanken en rochels.

avatar van AOVV
Zo, Armory of Obsidian Glass is alvast huiveringwekkend, en beklemmend mooi tegelijk!

Nu de rest van de songs (die een pak korter van stof zijn) nog wat beter doorgronden, maar dit lijkt me toch een indrukwekkende plaat.