The Ninth Wave - Infancy (2019)

Rock / Punk
Label: Distiller

1. This Broken Design (4:18)
  2. Used to Be Yours (4:10)
  3. Half Pure (3:38)
  4. All the Things We Do (3:18)
  5. A Wave Goodbye to the People Who Said I'd Win (3:01)
  6. First Encounters (4:02)
  7. Human Behaviour (3:51)
  8. Imitation (2:57)
  9. Sometimes the Silence Is Sweeter (3:03)
  10. Everything That You Have Left (4:34)
  11. Unspoken (3:24)
  12. Flower Into Wounds (3:34)
avatar van blur8
Vanuit het Schotse Glasgow is de Releasedatum van volledige album op 15 november gezet.
Maar op 26 April wordt al "Part I" uitgebracht (Track 1 t/m 6 dus).
De vooruitgezonden songs op een rij:
2. Used To Be Yours
3. Half Pure
5. A Wave Goodbye ...
9. Sometimes The Silence Is Sweeter

Dit viertal maakt wel erg benieuwd naar het totaal. Want de lekker actuele mix van Wave en Punk verraad een melodieuze variant die ik nu al waardeer. Vermoedelijk omdat de 2 stemmige zang van Haydn & Millie strak matchen met de combi van loeiharde gitaren en gierende synths. Inspiratiebron is alweer de 80’s, waar alles wat toen relevant was vrolijk wordt meegenomen. De Girl/Boy tegenstelling wordt fris uitgewerkt, waardoor dit mijn Post-Wave playlist nog lang niet zal verlaten.

avatar van blur8
6. First Encounters ook beschikbaar. Weer goedgekeurde Wave song.

avatar van coldwarkids
Niet veel Punk of Rock te bekennen...

avatar van blur8
Maar wat dan wel? en wat vinden we er van? ben benieuwd.
Super lekker voor mijn oren.

avatar van coldwarkids
Hmm tja het zijn hier vooral hoofdgenres op MuMe. Ik zou meer voor New Wave achtige Electronic? gaan. Ik snap de 'rock' term wel maar het is het net niet voor m'n gehoor. New Wave/ Electronic zou ik zeggen.

Ik heb nu btw een paar nummers beluisterd en de productie is alleraardigst maar de nummers doen het nog niet voor mij. Misschien dat het nog komt..

avatar van coldwarkids
Ah nu weet ik het weer. Ik had destijds in m'n 2017 playlist op Spotify het nummer 'Liars'. Ja het is wel degelijk rock.

First Encounters is trouwens wel heel erg lekker!

avatar van coldwarkids
Human Behaviour is nu ook te beluisteren. Lekker!

avatar van EGO
EGO
Lijkt wel erg veel op de White Lies

avatar van Premonition
Liefhebbers van White Lies en Editors zullen dit wel smaken, denk ik.
De zanger lijkt op Guggi van The Virgin Prunes, hadden ze maar wat elementen van die band in hun muziek meegenomen....

avatar van blur8
Zijn er nog verrassingen op het volledige album als je 2/3 promotioneel al heb vooruit gestuurd. Tot mn genoegen dus wel. want de optelsom van de delen is meer een eenhied dan verwacht. De echt nieuwe songs doen niet onder voor de de overtuigende singels. Met als kernwaarde de 2 stemmige zang van Haydn & Millie.
Het Slotakkoord geeft het hele album goed weer. Dark Wave anno 2019 met Gierende Synth op een warmbloedig bed. Fijn album.

avatar van Premonition
Rock/punk? Verkeerd genre, het is gewoon pop, nou vooruit synthwave dekt de lading meer, maar dat kent MM niet. Best een aardig album, maar het mag wel wat spannender en meer to the edge.

avatar van coldwarkids
Nu is er ook Happy Days! Heerlijk nummer. Heel spannend nummer.. gevarieerd met EDM.

Na dit redelijk nieuwe bandje is er nu een band die er een beetje op lijkt qua zang.

Tip voor blur8: Ist Ist met Architecture.