The Ninth Wave - Infancy (2019)

1 stem

Rock / Punk
Label: Distiller

1. This Broken Design (4:18)
  2. Used to Be Yours (4:10)
  3. Half Pure (3:38)
  4. All the Things We Do (3:18)
  5. A Wave Goodbye to the People Who Said I'd Win (3:01)
  6. First Encounters (4:02)
  7. Human Behaviour (3:51)
  8. Imitation (2:57)
  9. Sometimes the Silence Is Sweeter (3:03)
  10. Everything That You Have Left (4:34)
  11. Unspoken (3:24)
  12. Flower Into Wounds (3:34)
  • vanaf vrijdag 15 november te koop
avatar van blur8
Vanuit het Schotse Glasgow is de Releasedatum van volledige album op 15 november gezet.
Maar op 26 April wordt al "Part I" uitgebracht (Track 1 t/m 6 dus).
De vooruitgezonden songs op een rij:
2. Used To Be Yours
3. Half Pure
5. A Wave Goodbye ...
9. Sometimes The Silence Is Sweeter

Dit viertal maakt wel erg benieuwd naar het totaal. Want de lekker actuele mix van Wave en Punk verraad een melodieuze variant die ik nu al waardeer. Vermoedelijk omdat de 2 stemmige zang van Haydn & Millie strak matchen met de combi van loeiharde gitaren en gierende synths. Inspiratiebron is alweer de 80’s, waar alles wat toen relevant was vrolijk wordt meegenomen. De Girl/Boy tegenstelling wordt fris uitgewerkt, waardoor dit mijn Post-Wave playlist nog lang niet zal verlaten.

avatar van blur8
6. First Encounters ook beschikbaar. Weer goedgekeurde Wave song.

avatar van coldwarkids
Niet veel Punk of Rock te bekennen...

avatar van blur8
Maar wat dan wel? en wat vinden we er van? ben benieuwd.
Super lekker voor mijn oren.

avatar van coldwarkids
Hmm tja het zijn hier vooral hoofdgenres op MuMe. Ik zou meer voor New Wave achtige Electronic? gaan. Ik snap de 'rock' term wel maar het is het net niet voor m'n gehoor. New Wave/ Electronic zou ik zeggen.

Ik heb nu btw een paar nummers beluisterd en de productie is alleraardigst maar de nummers doen het nog niet voor mij. Misschien dat het nog komt..

avatar van coldwarkids
Ah nu weet ik het weer. Ik had destijds in m'n 2017 playlist op Spotify het nummer 'Liars'. Ja het is wel degelijk rock.

First Encounters is trouwens wel heel erg lekker!

avatar van coldwarkids
Human Behaviour is nu ook te beluisteren. Lekker!

avatar van EGO
EGO
Lijkt wel erg veel op de White Lies

avatar van Premonition
Liefhebbers van White Lies en Editors zullen dit wel smaken, denk ik.
De zanger lijkt op Guggi van The Virgin Prunes, hadden ze maar wat elementen van die band in hun muziek meegenomen....